Hockey (vinst...!)

Igår (lördag) blev det faktiskt familjeaktivitet, hela familjen och bara familjen gick på hockey! Oftast är det bara sambon som går eller sambon och en av pojkarna, men denna gång fick jag också följa med!

Jag var inte så bra som publik måste jag erkänna.
Gillade det som hände innan matchen med bra rockmusik, uppvärmningen, isshow och nationalsången (nu förstår ni att jag inte är någon van hockeybesökare, det var några år sen sist).

När matchen sen startade tappade jag koncentrationen, det är mycket lättare att hänga med i matchen på TV! Så det blev att studera publiken, hur de "uppförde" sig, utplacering av publikvärdar, kolla om det även fanns brickade ordningsvakter (med tanke på supporterbråk man läst om), hur reklam för alla sponsorer visades och vilka sponsorer det är osv. Med andra ord lite yrkesskadad....
Så när matchen pågick på ena halvan av rinken tittade jag åt andra hållet, skärpte till mig sen och försökte åtminstone titta åt det håll matchen pågick!

Men i andra och tredje perioden kunde jag faktiskt fokusera på spelet, det började ju hända lite där då...

Och plötsligt vid en avblåsning (powerbreak..?) vann vår yngsta son ett hockeyspel....!
(OK, liiiite, lite mygel var det väl.....!) Han såg mest skräckslagen ut när värdinnan kom med den stora kartongen.



Tja, och matchen den förlorade Luleå, tyvärr! (Som vanligt, nuförtiden!)

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä men vilken fin vinst, i Luleå Hockey tröjor o allt. Synd bara att de förlorade så snöpligt (vi såg sista perioden på tv).



Jag kan hålla med dig om att du är lite arbetsskadad ;-)



Tack f senast!

2011-02-20 @ 17:11:53
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Det händer mycket under en match. Det krävs några matcher för att uppfatta rätt saker. Men snacka om arbetsskadad.



Gratulera P till vinsten! Coolt att spelarna är LHF:are.



Precis som syster tackar jag för senast. Mmm.. det var så gott. :)



2011-02-23 @ 06:52:19
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0