Testar Ica-menyn

Visst, vi gillar att laga mat.... men till vardags kan det bli nog så tråkigt och ofta känns det som att det är samma lika hela tiden.

Vi är däremot dåliga på att läsa reklam och då särskilt den från matvaruaffärerna, för vi handlar i alla fall det vi vill ha.

Men, i söndags blev vi sittandes och läsa reklamen när den kommit och hittade att Ica hade en färdig meny för hela veckan! Verkade helt OK!
Så vi bestämde att vi skulle ha den som utgångspunkt i veckan.

I måndags blev det Färs- och svamppanna med pressad potatis vi använde älgfärs istället för nöt och så blandade vi i ett paket bacon för det vara bara 400g färs vi hade. Det blev supergott och bägge ungarna gillade det och tog även påfyllning.



Idag åt vi Grönsaksris med kryddig korv och även det blev jättegott. Själv var jag skeptisk till riset först men det var riktigt gott!



Det är enkla recept som går fort att laga när man kommer hem från jobbet. Känns lite slappt och lyxigt med färdig matsedel med recept som hänger på kylskåpet.

Ytterligare utvärdering kommer!

(Ej egna bilder, "lånade" från Icas hemsida)

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig, vardagsmaten är trist så all hjälp till inspiration är toppen! Å visst den får gärna vara snabb att sno ihop.



Ofta kan jag tycka att det är lite konstiga rätter i dessa tidningar, men dessa två kan jag tänka mig att testa!



2011-05-17 @ 22:00:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: elle

Såg de recepten o tänkte att de lät både goda och enkla! Kanske jag skulle prova. Fantasin tryter till vardags i detta hus...

2011-05-18 @ 17:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0