Utvärdering

Enligt Ica menyn åt vi på onsdagen Pastagratäng med kyckling och körsbärstomater vilket var jättegott, denna rätt tog lite längre tid att laga då kycklingen skulle strimlas, löken skivas, tomaterna delas och osten rivas, dessutom skulle det ju kokas en sås också. Men det var lättlagat.



På torsdag åt vi Enchiladas à la Mexico en vegetarisk rätt på kidneybönor. Resten av min familj är lite skeptiska till vegetarisk mat så på onsdagen när jag strimlade kyckling gjorde jag lite extra som jag stekte upp efteråt och kryddade med kajenn, spiskummin och paprika som fanns med i torsdagens recept. Och bytte helt enkelt ut bönorna mot kycklingen. Nu blev det kyckling två dagar i rad, lite tråkigt men....
Enchiladas var gott, lite kryddstarkt (berodde nog mest på min kryddning av kycklingen) men gräddfilen svalkade härligt till. Däremot var inte yngsta sonen så förtjust i det, han åt kycklingbitarna och lite av tortillan.





Sammanfattningsvis var det behändigt med färdig meny och recept som vi hängde upp på kylen, underbart med lite annan mat än den man annars alltid lagar. Gott, snabbt och lättlagat. Dessutom blev det över till en lunchlåda också varje dag! Sen vet jag inte om vi hade tur och råkade testa detta en vecka när det var mat som passade oss! Vi får väl se vad de har för meny nästa vecka.

Men fredagen då? 
Fredag är fredag och laxen verkade inte så lockande, så vi skulle göra kebabspett som vi varit sugna på ett tag men köttfärsen hade inte hunnit tina. Det blev "nödmat" istället, korv.....
Tja, sånt är livet!

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Trots att det knappt är frukostdags så började det att vattnas i munnen när jag så pastagratängen, mums... måste testas!

2011-05-25 @ 08:24:58
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0