Jägarna 2

En väninna ringde i lördags och undrade om jag ville se ovan nämnda film. Klart jag ville!

Igår var vi och såg den, jättebra är mitt betyg. Mycket spänning!
Bättre eller sämre än den första? Svårt att avgöra det var ju så länge sen jag såg den.
Men en film man bör se på bio pga av de vackra storslagna naturvyerna tycker jag.



Men går man på bio med en väninna så blir det inte bara bio, tillfälle till surr, prat och skratt måste ingå.
Av den anledning åt vi middag före på Café Roya och testade deras sushi. Hade hört att de fått tag i en grym sushikock så jag var ju nyfiken.
Mycket, mycket gott, den bästa sushin jag ätit hittills, men det är ingen måttstock att gå efter då mina sushimåltider räknas lätt på fingrarna.
Men jag passar på då tillfälle ges och håller fortfarande på att lära äta mig det, dels uppskatta det som maträtt och dels rent praktiskt med pinnarna.
Gårdagen innebar att jag även fick tips hur dessa ätpinnar ska användas så det gick ovanligt bra!



 Lite grisigt på tallriken men det beror att jag hann äta upp över hälften innan jag kom ihåg att fota.
Mumsigt!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bio blir det ALLDELES FÖR SÄLLAN

2011-10-05 @ 22:51:13
Postat av: Malin

Oj där for den kommentaren iväg utan att den var klar, tänkte fortsätta med att säga att jag definitivt ska se den, men risken är stor att det blir på DVD så smånigom.



Ett nytt sushiställe alltså? Det måste jag pröva, har ju blivit en äkta sushilover :)

2011-10-05 @ 22:52:39
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Såg den första filmen för inte allt för länge sedan. Gillade Jägarna 2. Den var mycket bra, långt bättre än jag anat och definitivt bättre än den första.

Håller med dig. Bio är att föredra framför DVD.. tack vare stora wide, wide screenduken och ljudet.



Sushin var klart god. Roligt med lite nya varianter. Blir definitivt fler gånger därifrån.

Åt för första gången alltihopa med pinnar och det fungerade! Det GÅR m a o att lära en gammal hund...



Tack för mycket trevligt sällskap och kväll.

2011-10-05 @ 23:45:28
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Haha... visst är det jobbigt när man kommer på mitt i maten att man skulle ha fotograferat innan man började att sleva i sig...



Svar: Sven ligger ofta i ryggläge och jag tror att det är för att man ska komma åt att klappa honom på magen :-)



Kram

Susanne

2011-10-06 @ 13:43:53
URL: http://kandy.se
Postat av: Anna

Var går du på zumba? Själv brukar jag gå på torsdag kl 12 på Helex...

2011-10-21 @ 18:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0