Sällskap

Igår (lördag) hade jag i princip sällskap hela dagen av en mycket gammal man, jag strök tvätt, lagade mat, var på promenad till affären, slappade i soffan, röjde diskbänken några vändor och emellanåt var jag bara tvungen att sätta mig ner och lyssna på denna synnerligen gamla mans livsberättelse.

Och jag önskar att jag hade lite utav Allan Karlssons inställning till livet i stort och smått.

Inte för att jag skulle vilja blir hundra år gammal eller tro att jag skulle få uppleva så mycket som han utan bara hans allmänna inställning till allt.

 


Och kan det vara så att alla krig och konflikter skulle kunna lösas med en eller par flaskor brännvin?

 


Kommentarer
Postat av: malin

2011-10-30 @ 12:08:47
Postat av: Malin igen

Det gick visst inte så bra med mitt kommentarsförsök. Tänkte säga att jag oxå gillade den boken och att jag verkligen borde överväga ljudböcker, för just nu finns varken tid eller ork till att läsa och jag gillar tanken att göra två flugor på smällen eller hur det nu var :)

2011-10-30 @ 13:15:39
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Hahaha.. funderade just vem denne gamle man var. :)

Ljudbok vore kankse något för mig också om jag får dona på samtidigt. Lägger jag mig somnar jag bara.

2011-10-30 @ 21:22:58
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Päivi

heheheh... även jag funderade på vem du hade på besök,farfar, morfar eller någon annan...



Trevlig helg!

2011-11-04 @ 11:19:25
URL: http://paivja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0