Eländig

Har ägnat arbetsdagen åt i mina ögon skitgöra, slavarbete, men någon kanske blir glad får jag hoppas.
Jag har suttit i ett förråd där vi inhyser arkivmaterial och försökt hitta anställningsuppgifter för en person som jobbat åt företaget -86 - -97. Inte bara uppgifter om att hon varit anställd utan antal dagar hon jobbat....
Hitta det i arkivmaterial som man inte själv har sorterat eller arkiverat, viss del av materialet borta, konstigt sorterat ej i kronologiskt eller logisk ordning. Äkta detektivarbete!!!!
Förrådet är kallt, kanske +10 grader, där har jag suttit med kappan på och frysit om händer och fötter, var emellanåt och spolade händerna under hetvatten, samt en trevlig lunchrast med en väninnan bidrog till lite värme.
Dessutom är belysningen automatisk med rörelseavkänning och mitt bord hamnade i "radioskugga" så en gång i kvarten blev det becksvart, inga fönster här inte, så upp och vifta med armarna för att få igång lyset.
Det tog 9 timmar...!

Har dessutom sen igår ont i ryggslutet mot ena höften, samt sen någon månad ont i ena knävecket och i armvecken.

När jag sen äntligen var färdig i förrådet fick jag ont i magen, och känner mig uppsvälld. Blää, med tanke på att en kollega har haft magsjuka och en är hemma i magsjuka.... bådar inte gott.

In på affären och veckohandlade innan jag åkte hem, det gick fort. Skynda, skynda, bara jag hinner ut ur affären innan jag spyr...! Var min enda tanke medans jag snabbt betade av inköpslistan.

Så nu känner jag mig bara eländig, det är såååå synd om mig...;)

Borde ta hand om middagsdisken och sen försöka få upp värmen i bastun, om jag orkar!

Kommentarer
Postat av: elle

Hmmm... Låter som en underbar arbetsdag, med ett lika underbart slut på dagen.... ;-)

2008-12-11 @ 19:19:33
Postat av: Carina

Rent skitgöra!! Du skulle satt henne att söka fram uppgifterna själv... vad hon nu skulle med dem 11 år efteråt!?!? En fet konsultfaktura inkl övertid är vad hon är värd! Grrr...



Typiskt att allt rasar samtidigt! Tvi vale.



Hoppas att du struntade i disken och hoppade i säng istället. Krya på dig!!

2008-12-12 @ 09:08:51
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj du din stackare! Vilket eländes elände. Då är det inte lika synd om mig längre som jobbade en kväll till 00.45...

Hoppas inte att du blev sjuk utan att du får en skön/mysig adventshelg.

2008-12-12 @ 13:39:21
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Sonja svarar:

Tja hennes anställning hänger på uppgifterna.

Jag gjorde disken medans bastun blev varm.

Och på kvällen var jag faktiskt hungrig och idag har jag mått bra, dock ligger nästa kollega i magsjuka, så än är inte faran över.

2008-12-12 @ 15:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0