Gräsänka..

Åh så var man ensam igen!
Fredag till lördag var det bara jag hemma, H var i Ötå och pojkarna hos barnvakt då jag jobbade sent, de sov även över där.
Igår jobbade H hela dan och M hos kompis, bara jag och P hemma.  Igår kväll åkte alla tre till Ötå så nu är jag gräsänka.
Skönt att bara rå om sig själv, men ändå saknar jag dem. Tänker att när jag är ensam ska jag hinna både det ena, andra och tredje men när det blir så tyst och lugnt omkring mig är det som att luften går ur mig och inget blir gjort som vanligt.....
Nåja, igår efter de farit blev INGET gjort, idag har jag varit duktigare.

Kom äntligen för mig att promenera, gick hem från jobbet, det tog nästan en timme (57 min)!!! Otränad..
Fixade middag, Keldas fisk och skaldjurssoppa som jag slängde lite räkor och dill i, gott för att var färdigmat!
Bloggade runt lite, spelade lite på datorn men sen....

En riktig svängom....ja, jag  svängde min lurviga runt hela huset tillsammans med Herr Dammsugare!!
Plock och rens lite här och var dessutom...! Fru Tvättmaskin fick snurra runt i 40 grader..

Jobbade lite med mitt andra jobb och vips är det sängdags, ska bara skriva lite.
Tyckt att jag inte haft några bloggideer men kom i håg under kvällen en massa ideer som jag har haft och blev alldeles rådvill vad jag skulle skriva om, så det blev inte bättre än så här...

Sover nog på H:s sida av sängen....
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh vad skönt att vara gräsänka ibland!! Jag är nästan aldrig det, det har hänt ngn enstaka dag under alla år,då for jag runt som ett jehu för att hinna med allt jag "drömt om", bada badkar, äta precis det jag längtat efter,se det jag vill på tv, promenera, gå på stan, läsa osv osv.

Jag drömmer också om att städa huset utan att ngn annan stökar i andra ändan, men det är ingen idé innan vi får ordning i källaren..

Det där med bloggidéerna känner man igen, det går upp och ner!

2008-10-28 @ 06:55:59
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Verro

Berättade åt mor och far om dig och din blogg, att du skriver så bra, jag var helt förvånad. Då tittade de på mig och bara "Jaha, visste du inte att hon alltid skrivit jättebra?". =)

Nu ska jag snoka här och läsa om vad som händer i min fasters liv. Ha en jättebra dag! Kram

2008-10-28 @ 08:08:11
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag gillar att läsa dina inlägg. Fortsätt så.

De behöver inte alltid vara så extraordinära.



Kika gärna förbi i vårt halvstökiga hus om tid och lust infinner sig.



Skönt med ensamma stunder emellanåt. Idag njuter jag av min andra semesterdag! Varvar slappa med nytta.

2008-10-28 @ 09:34:27
Postat av: Malin

Håller m Verro och Carina, fortsätt precis att skriva som du gör, du skriver bra med humor och bjuder på dig själv! Det gillas! :)

Har man för höga ambitioner med text, fantasi o foto tror jag lätt att man får prestationsånget och bloggtorka.

2008-10-28 @ 15:42:25
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0