Lena & Orup

Har nu jobbat två kvällar i rad, det har gått väldigt bra, inte så mycket att göra men en viss anspänning är det ändå.
Vad har jag gjort då, inte mycket, men skyltat lite, hjälp folk till rätta, sålt några biljetter och sett till att pressen  och inbjudna gäster fått sina biljetter, försökt se trevlig ut....

Var in bägge kvällarna en kort vända och kikade på konserten men när man kikar in så där en bit in i konserten när man jobbar är det svårt att koppla av och njuta, tyvärr när man ändå har möjligheten.

Men det lilla jag såg kan jag säga att de är  professionella artister, bjuder på sig själva med humor.
Och Lena har en fantastiskt bra röst. De har hållit på så länge bägge två och har en lång repertoar kända låtar som man kan sjunga med i och bara det skapar stämning och delaktighet för publiken.
Nu fick ju publiken även delta i några karaokelåtar med mikrofoner ute bland dem tillsammans med två japaner på scen, som förresten även värmde upp publiken ute i foajen. Tydligen har dessa japaner deltagit i ett program som heter Sing-a-long på TV (har personligen aldrig sett det). Kul var det i foajen i alla fall.

På torsdag var det i princip fullt, fick även rycka in i garderoben en vända, inte för att jag var till någon större nytta, tvärtom, mera i vägen, man kan inte vara hur många som helst där bakom disken.
Men det har en viss psykologisk verkan på otåliga gäster, att nu gör de något, det kommer fler som tar emot jackor och de upplever att det går snabbare.....
Så bara av den anledningen att gästen känner sig mindre irriterad är ändå åtgärden av betydelse.

Fredagen var inte fullsatt, men bra stämning ändå för fredagens besökare var definitivt gladare i hatten, många hade nog varit på en after-work innan eller en god middag.
Dessutom spelade Ulf Lundell i stan samma kväll.....

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi såg showen på Chinateatern förra hösten och jag håller m dig, de är professionella entertainers som bjuder på sig själva!! =)

2008-10-25 @ 18:12:30
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Har nu på morgonen sett hela inspelningen av Lena & Orup. Gillar och kan texterna till i princip alla låtar. Lättsam musik. Skämten blir mer åt det gubbsjuka hållet än sexistiska. Lena har en bra röst men jag föredrar vanliga "privata-Lena" än barnsliga "artist-Lena".

2008-10-26 @ 09:29:39
Postat av: Malin

Jag håller inte med dig Carina ang gubbsjuka skämt, jag tycker helt enkelt att de driver med "bilden" av sig själva på ett humoristiskt sätt.

2008-10-26 @ 09:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0