V A B



Nej, ingen av oss ska flytta och nej, Nica det är inte de flyttkartongerna som förblev ouppackade.
Det är klädskifte på gång.
P hade ont och var dålig i magen på fredag och jag passade på att vabba. Med en oplanerad ledig dag så tog jag tag i barnens garderober, packa undan det som är för smått och i Ps fall fram med det arvegods som passar.
Inventering av vintersäsongens kläder och en inköpslista över vad som behöver kompletteras.
P har inför denna vinter fyra overaller två täckjackor och två par täckbyxor, vi har nämligen fått arvegods också, det är inte bara efter M. Förhoppningsvis ska han klara sig, men med tanke på hur han sliter kläder så är jag osäker......
Kartongerna får stå framme ett tag så jag fylla upp med det som finns i aktuell tvättprocess...

Men vi hann med annat också under dagen, jag hade ju P som inte mådde så bra. Något tillfälligt är det, fick hämta hem honom tidigare en dag i veckan också. Han är inte laktosintolerant men ibland orkar inte hans mage med för mycket mjölkprodukter. Nu ska vi försöka köra mjölkfritt nån vecka så det rätar ut sig.
Under dagen spelade vi en massa "vanliga spel" (som ungarna säger!), myste i soffan och tittade TV.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Vad organiserad du är med barnens kläder! Själv är det rusa ut på stan när jag märker att ngt saknas, typ vi behöver det NU! Och ibland finns det vi saknar i lådor med ärvda kläder som jag inte hittar i kaoset...Men sen när källaren är i ordning då skall jag organisera mera!!



När det gäller laktosintolerans så är det ingen allergi i vanlig benämning utan en överkänslighet, när det blir för mycket då reagerar magen, vissa är superkänsliga andra mindre känsliga, jag vet många som är lätt intoleranta, det låter nästan som om Peter är det. Har Ni testat honom? Det finns ju tabletter att få om han får mer besvär. Tyvärr finns inga tabletter för mjölkproteinallergi.. :-(

2008-10-19 @ 16:20:57
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonler

Malin: Jo vi har testat honom med laktosbelastning men han spjälkade laktosen precis som man ska.

Vi hade ju samma med M när han var i den åldern.

Det lustiga då var att han blev bra i magen efter belastningen....

2008-10-19 @ 18:34:24
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin

Det kan ju vara mycket mjölk och mjölmat samtigt? Det har Myrans yngre problem med.

2008-10-19 @ 19:21:16
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Har varit och har en tanke att återigen höja organisationsnivån till samma höga nivå som dig. Nu med bättre utrymmen och allt på en och samma plats.



I vårt fall är jag övertygad om att det blir fler än två ouppackade flyttkartonger (två hushåll blir ett). Måste rensa ännu hårdare.

2008-10-20 @ 08:30:02
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0