Vilket lyft (Aha-upplevelse 1)

Har nu bloggat en vecka! Så det är väl dags för intima avslöjanden ;)...

Förra hösten hade en butik i stan tjejkväll med representant från ett underklädesmärke som skulle hjälpa en att prova ut rätt storlek och modell på BH.
Dit for jag, för jag har tyckt att prova BH är ett rent h-vete, hittar aldrig en som ger bra stöd, sitter skönt utan att trycka och skava lite här och var.

Det visade sig att jag haft fel storlek, åtminstone sen jag fått barn då bysten blivit större pga viktuppgång (20 kg), och de förlorat sin fasta form pga tiden, ålder och ammning.

En BH i en helt annan storlek blev en riktig AHA upplevelse! VILKET LYFT!!!!
Samma kväll inhandlades tre nya BHar och även senare var jag dit och investerade, tyvärr finns det dåligt med modeller i min storlek så det blev samma i annan färg.

Men i veckan var jag till en annan underklädesbutik och fick hjälp av en jättegullig kvinna där, och ytterligare två modeller inhandlades, numera är det jättekul att handla BHar.
Tyvärr också jättedyrt då min storlek inte finns bland Lindex, HMs eller Kapp-Ahls sortiment, utan det blir lite dyra märken.

Så årets konto av BH inköp slutar på ett antal tusenlappar....

Men nu har jag några stycken och behöver inte köpa nån på några år, om jag inte gör det bara för att jag upptäckt min storlek.

WOW!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan

Du var snabb med intima avslöjanden ;-)

Jag har inga problem att hitta storlekar men tycker också att det är jobbigt att hitta en som sitter bra, trots det har jag inte vågat mig in på en bra affär med expediter som kan sin sak...borde oxå investera snart igen...men sällan blir det ngt innan det som sagt är KRIS..

2008-10-19 @ 19:19:23
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: elle

Heheh... Jag har svårt att hitta storlekar/bh, inte för att dom är stora utan tvärtom.... Jag borde oxå besöka en "riktig" underklädesaffär o prova ut rätt bh...

2008-10-20 @ 07:56:14
Postat av: Carina

Egentligen är det en djungel det där...

2008-10-20 @ 09:30:33
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0