Blåbär

Under min rekreationsledighet var jag på besök hos våra goda vänner i deras sommarstuga och då passade jag på att plocka lite blåbär.
Jag gillar sommarstugor där man har bären "bakom knuten", bara gå som man är och ta med första bästa bytta att plocka i och om den är full bara föra hem det. Inget packade med matsäckar, hinkar, kläder mm.

Visst är det också helmysigt och fara ut i skogen för bärplockning, picknick, korvgrillning, jag gillar det helskarp men det blir ett helt projekt.

Så nu har vi också lite blåbär i frysen till vintern, inte mycket men i alla fall 1,5 liter ungefär.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill gärna på en bärutflykt m familjen varje höst, men tyngdpunkten är utflykt o skog och lite bärplock. Än har det inte blivit ngn i år men hösten har precis börjat så än finns det hopp.



Jag förstår dock precis vad du menar, inget bök , inga höga ambitioner bara lung o ro, låter som perfekt rekreation.

2009-08-24 @ 21:14:23
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0