Vid liv

Ja, jag överlevde helgen och med förståndet i behåll, den gick ju inte helt smärtfritt förbi ska ju erkännas.
Några sammanbrott och tankar om att åka hem och inte komma tillbaka, men jag jobbar ju med en helt underbar tjej under dessa veckor så vi kämpade på.
En ömmande stortå avslutade helgen på söndag förmiddag, men den är redan mycket bättre. Blåmärken lite överallt, mest på benen.

Men jag måste säga att helgen har gått över förväntan bra! Mycket kan vi lätt se till de åtgärder vi gjort, visa av förra årets erfarenheter.
Sen uppstår naturligtvis små bränder under brinnande krig som ska släckas men inget som skapade panik eller frustration utan det löste vi metodiskt och effektivt.

Med andra ord är jag mycket nöjd förra veckans arbetsinsats och tror inte vi kunnat göra så mycket bättre inom vårt ansvarsområde. Dock finns det förbättringspunkter.

Helgen har även bjudit på många ljuspunkter och många skratt, lyckligtvis försöker vi vara så måna om varandra vi bara kan. Mycket skämt och många kramar blir det med alla möjliga underbara personer.

Nu återstår efterarbetet och det går trögt, trögt som sirap...! Jag är inte särskilt trött i kroppen men flera kopplingspunkter är helt urkopplade i hjärnan. Det är otroligt hur dåligt det fungerar på hjärnkontoret just nu.
Och då ska man försöka tänka och jobba!

Nåja, en dag till och sen går jag på veckovila och sen en vecka kompledigt...! Det blir riktig semester!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Välkommen tillbaka till livet igen! ;) Skönt att höra att det gått någorlunda bra och att din ledighet är i antågande.



Sirap... ja. Gjorde ett inhopp på jobbet i måndags. Men långt ifrån sirap. På jobbet redan 6.30 och lyckades heller inte hålla mig till 8 timmars arbetsdag. Hann ikapp massor men har nu tagit ledigt resten av veckan (komp). Stupade på kvällen i soffan i sedvanlig arbetsstil. :S Måste bli bättre på en del punkter.



Stornjuter nu av utlandsvärmen som parkerat sig hos oss! Ahhh... sovmorgnar, läser, solar och vilar. Bara små, små arbetsinsatser när rastlösheten kommer över en.

2009-08-04 @ 19:07:35
Postat av: Malin

Äntligen ett livstecken från dig! Låter som en lyckad helg trots att den har varit jobbig.

Visst är det viktigt om man får jobba med ngn som man trivs med och som hugger i (till skillnad mot dem som bara gilder med, med minst möjliga moståndets lag). Med skratt o kramar kan man göra stordåd! :)

2009-08-05 @ 13:11:22
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0