Xenna

I slutet av juli blev vi åter hundvakter några dagar, Xenna kom och bodde hos oss och det gick riktigt bra.
Hon är en röd irländsk setter, en lite fjollig brud med sina små egenheter.

Morgontrött, tänkte en morgon ta ut henne innan jag for på jobbet när hon ändå hade klivit upp och hållit mig sällskap men då la hon sig bara med en tung suck på hallgolvet och tittade på mig som om jag inte var riktigt klok.
Hon höll mig inte sällskap fler morgonar....



Pojkarna var förstås lyckliga över att få ha hund några dagar och M var ut med henne riktigt flitigt.
Själv hann jag inte riktigt med då jag jobbade ganska mycket just då. Men några promenader blev det och flera som tyckte att vilken fin hund.
Lite oförklarigt på tvären var hon emellanåt på promenaderna men det löste sig men hon vill ha godis så fort hon varit lydig.
Hittade för några dagar sen en jacka med hundgodis, bajspåsar och visselpipa i fickorna.
Klar för promenad!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hon verkar rolig den hund-madam! Du lyckades verkligen fånga hennes morgontrötta -ids inte gå ut look!

2009-08-20 @ 20:23:43
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad vacker hon är - Xenna!

Tycker det är charmigt med hundar och deras personlighet/egenheter. Även riktigt bra kompis. Man är aldrig ensam med en hund.



Det är också trevligt att gå ut med hundar då man får så mycket kontakt med folk.

2009-08-20 @ 21:50:11
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: elle

Vilken fin hund! mysigt...

2009-08-21 @ 11:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0