Lite julstämning

... fick vi idag, var från jobbet på Luciafika som vår hyresvärd bjöd på. Glögg, kaffe, lussekatter och pepparkakor allt till luciasånger med Norrbottens Lucia. Söta och vackra var flickorna men inga körsångerskor. De gjorde nog sitt bästa och lyckades skapa en vacker och fin julstämning.

Det bästa var ändå lokalen vi fick besöka, Ebeneserkyrkan. Har aldrig varit dit och uppskattade verkligen att få vara in där och se de vackra gamla lokalerna.
Förra årets luciafika var i Vita Duvan, det gamla fängelset, det var verkligen intressant att få gå runt där och titta, det var dessutom gjort som ett museum så man kunde läsa om dess historia.

Tänk vilken förmån att få besöka dessa gamla byggnader som man annars antagligen aldrig skulle besöka!

Tyvärr inga bilder från luciatåget eller Ebeneserkyrkan, kameran hemma och mobilen stängdes pliktmässigt av.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag var på Ormbergsskolans luciatåg i morse och det var en riktig njuting, så vacker sång och fina sånger (inte bara gamla tradionella psalmer), så mycket stämning att jag rös!



Hade kameran m mig, bild lär nog dyka upp hos mig så småningom.



CJ hade varit på Norrbottens luciakröning igår, hon är ju "plastfammo" till en av kandidaterna.

2009-12-11 @ 09:46:14
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Roligt att få tillfälle att besöka dessa gamla och lite annorlunda byggnaderna. Har alltså något än att se framemot här i stan.



Har tyvärr fått nöja mig med Sveriges lucia på tv. Inte alls samma sak som de inte lika perfekta tågen direkt ur verkligheten.

2009-12-13 @ 22:09:15
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0