Klippning, +-=0?

De som känner mig vet hur jag förfasas över de hutlösa priser som frisörerna i stan tar. Att man dessutom inte är nöjd med deras arbete gör det än mer oskäligt.
Av den anledning går jag sällan till frissan, drar på det in i det längsta, om jag inte lyckas få en tid i Finland i samband med ett besök hos mamma.
Har nu under ett flertal veckor konstaterat att det är dags att öppna plånboken. Jag har dessutom varit för lat för att söka en frissa utanför stadskärnan (så lite får jag skylla mig själv) utan det blir inne i stan där man lätt kan sticka en sväng från jobbet och få håret klippt.
I fredags morse insåg jag i panik att det inte går att göra någonting med mitt hår, en fullständig "bad hair day".

In på hitta.se och söka frisörer i stan, ole dole doff, och tog ett namn som verkade intressant och låg på gångavstånd från kontoret, ringde och fick en tid samma eftermiddag.

Det är otroligt hur många frisörer det finns, bara inne i stan....! Inte undra på att de måste ta så mycket betalt och inte undra på att det är så lätt att få en tid, inte som i byn där man får vara glad om man får en tid inom 3 veckor!
Det måste vara en ganska osäker bransch de lever i, ingen framförhållning då de knappast kan veta hur många kunder de får den kommande veckan.

Nåja, jag hittade visst en bland de dyraste frissorna i stan, 450:-, de jag har varit hos tidigare har legat något lägre.
Men jag blev ändå glatt överraskad, hon som klippte mig var ingen nykläckt 20 åring som bara mäter och mäter, törs inte använda saxen och efter 20 min är de klara, därav en annan anledning till att jag anser de hutlösa, jag menar med 2-3 huvuden på en timme à ca 350:- så är det en hiskelig timpenning.
Nej, hon som klippte mig vågade klippa, började med en härlig hårtvätt med skön huvudmassage och hon höll på en timme, då är det mer försvarbart med 450:-!

Mycket pengar är det i alla fall, så för att kompensera detta har jag i helgen själv klippt bägge pojkarna som såg värre än mig ut i håret. Lika fina som jag blev de ju inte, men nu ser de i alla fall något. Och M som har enormt tjockt hår, där gick jag lös hel vilt med krokodilsaxen och det syns inte, men känns förhoppningsvis. P har inte så mycket hår och det är tunt och fint, där syns det mer om det inte blir så bra.

Men som M sa när han var less och sitta, det spelar ingen roll hur det ser ut bara jag är färdig nu...!

Tacksamma kunder!  (inte som jag!)

Kommentarer
Postat av: Carina

Visst är det trist när håret inte går att få till. Efter några sådana dagar är det nära/händer det att jag tar till saxen om det är ett tag till nästa frissatid. Bokar alltid nästa tid innan jag lämnar frisören. Skönt liksom.



Har vant mig vid 450 kr/ besök. Klipper dock allt som oftast J. Har hänt att jag även gått på syrrans barn.



Går till frissan var 10:e vecka. Inte som värst. Toning sköter jag dock själv. Något som verkligen börjar bli dags för igen. Känns så dassigt i färgen nu.

2009-02-16 @ 14:10:52
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja det är verkligen svindyrt att gå till frissan, men samtidigt är det även svindyrt att gå till tandläkaren och då är frissan så mycket trevligare! Jag är jättenöjd med min jättegulliga frissa, det känns som ett lyxigt spabesök, med hårtvätt, massage, caffe latte, lyxiga magasin..varannan gång fixar hon dessutom färgen åt mig, gråhårig som jag börjat bli..:(



Det är bara när notan skall skrivas under som jag blundar.



2009-02-16 @ 18:32:08
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag som alltid tycker att du är fin i håret. Du har ju i alla fall blankt och fint hår, mitt ser ut som ett råttbo. Borde också gå till frissan, men jag är också snål så syrran klipper mig...

2009-02-17 @ 07:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0