Saved by the bell

Åh vilken natt och åh vilken huvudvärk i morse!!!

Somnade väldigt fort igår kväll och drömde att jag vaknade och hade ont i en tand, efter lite gnuggande mot tandköttet lossnade tanden, upp på toa och försöka se i spegeln hur det såg ut där tanden lossnat och vips lossnade tre tänder till!!
Åh nej det blir att komma sig iväg till tandläkaren i morgon, undrar hur skuldsatt upp över öronen jag kommer att bli på att fixa dessa fyra tänder....???

Plötsligt befinner jag mig i en fabrik och står invid en process med forsande vatten där döda människorkroppar forsar fram och ska tvättas via olika valsar, inget konstigt med det. Men helt plötsligt kommer min kompis forsande fram och straxt bortanför  mig kliver hon åt sidan, hon har hoppat i med de döda kropparna för att fly!!
Tillsamman ska vi försöka fly från denna fabrik och försöker ta oss förbi ett personalrum men där sitter arbetare och vi kan inte smita förbi utan tillbaka till de forsande kropparna, och tillbaka för ett nytt försök att ta sig förbi detta på fram och tillbaka några gånger när jag plötsligt ser att en fd kollega till oss sitter inne i personalrummet och jag vänder mig till min kompis och säger jätteförvånat att HK sitter där inne.
Inser att detta inte är vägen ut härifrån så in i den forsande banan igen och nu följer vi den hela vägen ut i vinterkylan.
Men vi måste in igen för att ta oss därifrån men min kompis vill inte in utan hon står dillar -oh solen, så underbart jag säger att vi måste in  men hon vill inte in -det är så mörkt jag vill ha solen. Jag får in henne i en kolsvart sluss och hon fortsätter dilla -åh vad mörkt men jag har varit på mycket mörkare ställen. Vi tar igenom oss några slussar innan vi kommer in i en stor lada där maskinernas jättemotorer finns.
Vi ska upp för lång, lång trätrappa högst upp finns en dörr som vi kan fly igenom. Väl upp vid dörren upptäcker vi att det inte är tomt i ladan, det är fullt av ryska arbetare varav en kommer mot oss med en pistol och en annan med en spade i högsta hugget och ska döda oss!!
Inser att vi måste snacka oss ur detta så jag undrar -Does anybody speak english? -Servettes säger en av ryssarna och pekar på en förpackning våtservetter jag har i handväskan.
Ah, kommunikation, vi kan prata med dem tänker jag!!! 
DING DONG!
Och med det vaknar jag, ringde det på dörren eller ringde det i drömmen? Yrvaken försöker jag lista ut vilket, H verkar inte ha blivit störd så det var nog i drömmen  DING DONG! Det är någon bakom dörren, (vi har ju vaknat av besök mitt i natten en gång förut men det är en annan lustig historia!) nu vaknar även H till men han är alldeles yrvaken och fattar inte vad det är och verkar inte komma ur sängen så jag får massa mig upp DING DONG, DING DONG, DING DONG, DING DONG nu börjar jag bli förbannad, sluta ni väcker ju barnen! Fort iväg och öppnar dörren och där är ingen, DING DONG, DING DONG.
Den förb-nnade dörrklockan har fått fnatt! Ner med den från väggen och ut med batterierna och sen tillbaka i sängen.

Definitivt svårt att somna om.
Funderar på drömmen, det ytterst sällan jag kommer ihåg vad jag drömt. Så hur tolkar /tyder man den drömmen?
Men jag är mer nyfiken på hur den hade fortsatt om vi inte hade blivit räddade av dörrklockan?

Vaknar med en rejäl huvuvdvärk på morgonen.....

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vad mycket du drömt! Det är kul när man minns drömmarna. Det där med tänderna betyder ngt det vet jag, jag brukar drömma liknande drömmar. Dock minns jag inte vad, tyvärr!!!



Jag har utmanat dig hos mig.

2009-02-04 @ 19:33:22
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Men jösses!! Vilken hemsk dröm!! Förstår att du vaknade med huvudvärk. Har ju flytt hela natten.



Jag blir ju nyfiken hur det kom sig att dörrklockan fick fnatt...



Brukar också drömma att jag tappar tänderna. Inte måttligt heller när det väl börjar.

Googlade lite på drömtydning tappa tänder och hittade att det i allmänhet betyder att man står inför större förändringar. Ibland att man behöver förändring men oftare innebär drömmen helt enkelt att nya möjligheter är på G.

2009-02-04 @ 21:01:58
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Verro

Åh fy tusan vilken dröm! Och skumt med dörrklockan... Du har ju kommit ihåg hela drömmen och skrivit ner den. Gå till bibblan och hitta ett bra drömlexikon och slå upp vissa typiska ord: ex. att du tar dig uppför trappan och hur den ser ut, servetter, död, kroppar, tand osv. Skriv ner alla betydelser på papper och sen försöker du själv förstå vad ditt undermedvetna försöker säga. Jag vet, det låter jätteflummigt, men jag provade faktiskt några gånger och ibland drabbas man av en riktigt "Aha!"-känsla. Lycka till!

2009-02-05 @ 08:06:02
URL: http://veronical.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0