Dags för promenader???

Det var åter en endaste arbetsdag idag igen.
Bestämde mig för att promenera hem efter jobbet idag, då det var över -10 grader på morgonen tog jag med täckbyxor, mina nya som jag köpte i somras till reapris, på med nya dunjackan (som tomten kom med) och min buff, här ska inte frysas!

Lite ändrade planer blev det då jag körde bilen till verkstaden vid Hs jobb på morgonen, sen ringde H och sa att den var klar ganska lagom när jag skulle gå så det bestämdes att jag går till verkstaden stället.

Att det blivit varmare under förmiddagen visste ju inte jag på kontoret, så på med alla kläder.
Säger till min för dagen enda kollega att få se om täckbyxorna passar,  jag köpte ju dem i somras och har inte provat dem sen dess....
- Är inte det lite dömt att misslyckas, så här efter helgerna...? var hans kommentar.

Tur att det var täckbyxor med hängslen så jag kunde ha dem.......!!!

Min kollega låg dubbelvikt och kiknade av skratt när han såg mig i byxorna....

Å andra sidan hade jag inte både långkalsonger och jeans under när jag provade dem på affären.....

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag köpte nya täckisar i lördags. Skönt att slippa de gamla korvskinnen.

Gjorde samma misstag som dig och klär mig för mycket. Hemkommen genomsvettig från de två sista promenaderna.

2009-01-06 @ 13:02:15
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag skall oxå skärpa till mig med promenaderna. Lustigt det är just i mina täckisar jag känner av julstjärnorna mest.. De två översta knapparna sprättar direkt, men hittills har dragkedjan hållt ihop.. Men jeans under, det ryms inte.

2009-01-06 @ 23:12:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Linnéa

ja just det... vardagsmotion! Finns inte i mitt liv, jag kliver ur bilen och blir svettig när ungarna skriker- räknas det som träning?



Fast jag har ju min crosstrainer i garaget som ger mig svettig ångest också... är det träning :-)

2009-01-07 @ 12:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0