Nya uttryck

Igår på jobbet satt vi i ett inspirationsmöte eller brainstorming tillsammans med två som kan det här med trender, en som jobbar med koncept och en trendanalytiker.
Förutom att det var ett inspirerande möte som även ledde till en del insikter så; oops, jag lärde mig en del nya uttryck såsom global trendanalys, trendgurus, cocooning, livsstilsattityd.

Tja, hur ser trenderna i framtiden ut?
Av mötet kom jag fram till följande (obs! min personliga sammanfattning) grönt, i alla nyanser.
Och cocooning; vi kommer att gå mer in i oss själva, värdera saker på ett annat sätt, vårda våra relationer, nära och kära. Vi kryper in och överlever finanskrisen och lågkonjunkturen, det är mer upplevelsen som är viktig än sakerna.
Lokalt, naturnära, det vi har i Norrbotten blir hett. Jord, sand, lera, gräs, torv och keramik är materialen.
Förebyggande hälsovård, typ yoga, balans i tillvaron osv.

Men jag måste erkänna att det som var mest facinerande var att det sitter en tjej i lilla Luleå som reser runt i världen och har kontakt med trendgurus runt hela världen och tillsammans stämmer de av med varandra om kommande trender. Vad som händer i Indien är lika viktigt som det som händer i LA eller New York för de kommande trenderna.

Nu är jag inte en person som har något större intresse av trender utan halkar in på dem genom all reklam som matas på en osv.
Men det var ett intressant möte i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Verro

Oj, vad häftigt med ett sådant möte!=) Jag visste inget om det, hade bara grubblat på frågeställningen då och då. Vilket sammanträffande!

2009-02-01 @ 10:35:13
URL: http://veronical.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag gillar tanken på de trender som är på g!



Såna inspirerande möten har vi verkligen inte på mitt jobb.

2009-02-01 @ 15:17:21
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Brainstormning... låter intressant och roligt även om det känns som om jag inte alltid är så bra på sånt.



Jag och trender går inte alltid hand i hand. Eller det tar ett tag innan jag börjar gilla det senaste. Lite trög liksom. :S

2009-02-01 @ 20:37:06
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0