På kurs

Igår kväll var jag på "bloggkurs" hos en god vän, så idag är jag lite trött och hade ont i huvet i morse, om det beror på för mycket information, uteblivet kaffe (det kokades kaffe men vi hann aldrig så långt) eller ett glas vin för mycket eller helt enkelt en kombination, vet inte...!

Vad gav kursen då?!
Tja, att det tydligen var nå fel på min blogg då jag inte kan spara utkasten, att det inte är mig det är fel på utan det är lite krångligt med centrering och bilder mm. Samt att vissa YouTube grejer inte går att inbädda, tydligen de låtar jag vill hänvisa till har ingen kod för det (inte jag som var oteknisk i det fallet!)

Fick veta lite om hur jag kan ändra i min stilmall, inte alldeles enkelt så jag får se om jag ids lägga nå energi på det, återstår att se.
Lite andra goda tips och hemsidor att kolla in!

I övrigt en mycket trevlig kväll med goda ostar och kex, tjejsnack och ett löfte om att det inte ska gå ytterligare 10 år innan vi sitter ner dricker vin tillsammans. Vi kunde inte komma på att vi hade gjort sen den gången för 10 år sen....!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aha! Man ska alltså säga att man ska på "bloggkurs" när man i själva verket ska på fest... Listigt! Hmm... Kanske visheten kommer med åldern..?

2009-01-11 @ 19:30:08
Postat av: elle

Aha! Man ska alltså säga att man ska på "bloggkurs", när man i själva verket ska på fest! Listigt! Tydligen kommer visheten med åldern..!

2009-01-11 @ 19:31:52
Postat av: Carina

Trevligt som tusan igår!! Åren snurrar på tok för fort! Vi får inte låta det gå lika länge igen även om vi träffas mellan varven. Har ju landat på samma ort sedan några år.



Bloggkurs och kurs.. det gäller att hitta anledningar till alkoholintag. ;)



Hoppas du blev lite klokare så jag inte satte än mer griller i ditt huvud.

Kaffet.. äsch då. Du skulle påmint virriga mig. (Du anar inte hur ofta jag söker efter min handväska!)



2009-01-11 @ 20:01:11
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Syrran

10 år sen sist?? Då var det verkligen dags!! Hade själv planerat vin till middan igår men det bidde alvedon istället (huvud axel o nackvont).. :(

2009-01-11 @ 20:16:38
Postat av: Malin

Ooops, jag skrev under fel namn, Syrran var alltså bara jag, "malkin"

2009-01-11 @ 22:35:26
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina igen

Hur går det. Fick du nått svar på frågan vi ställde till blogg.se??

2009-01-15 @ 10:43:19
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja svarar:

Det kom något svar men det var bara en beskrivning hur man spara utkast.

Men det verkar som att det fungerar nu, de kanske gjorde något utan att meddela..? Har ett par utkast som varit kvar i flera dagar nu!:)

2009-01-17 @ 10:32:37
URL: http://sonler.blogg.se/sonler/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0