Helgen

Helgen har varit riktigt bra!

I o m skolavslutningen blev det en extra ledig dag. På jobbet har vi själva fått välja vilken dag vi tar ut för nationaldagen och jag tog skolavslutningsdagen.
M hade skolavslutning på torsdag kväll, riktigt trevligt, först samling i klassrummet med go'fika och sen ett par sånger i kyrkan och lite tal. Snabbt och smidigt!
Ps skolavslutningen är däremot en långdragen historia då det är fyra årskullar samtidigt och alla ska uppträda, ett drygt en timme långt program och sen fika i klassrummet. Men i år gick det riktigt bra då jag hamnade vid scenen för jag kom tidigare och hjälpte till och förbereda fikat, så i år både såg och hörde jag. Tidigare år har jag stått långt bak där man varken ser eller hör något av sången bara instrumenten.

Efter skolavslutningen som fick riktigt bra väder började jag fixa lite i rabatterna och på lördag fortsatte jag. Fick äntligen plantorna jag köpt för flera veckor sen i jorden. Om några år kanske mina rabatter börjar se något ut. Just nu är det lite hipp som happ. Det som kommer upp på våren vet jag inte alltid om det är ogräs eller något jag planterat!
Ska i sommar försöka komma mig för och fotografera och dokumentera det som är planterat. Tyvärr vet jag inte vad allt heter, lapparna har försvunnit och mitt minne är inte det bästa.
Upptäckte igår något som kommit upp med jättefint grönt bladverk, har inget minne av något sånt från förra sommaren, blir spännande och se vad det är.
Återkommer kanske med bilder senare i sommar om det börjar arta sig i rabatterna.
H klippte gräset och gick med trimmern, allmänt uppstädande på gården, såg ovanligt fint ut på eftermiddagen.
Våran gård är annars i skick att miljökontoret kanske kommer med ett förläggande om uppstädning annars böter!

Inomhus hände plötsligt saker också! H köpte ett väggfäste till TVn och med den på plats blev det en spontan ommöblering av soffgruppen. Återstår att se om det är något vi kommer att trivas med. Kommer ihåg när vi köpte soffgruppen, vi var ute på jakt efter ett köksbord men hittade en soffgrupp som bägge blev förälskade i.
Denna investering resulterade i renovering av vardagsrummet, slipa golvet och tapetsera!
Konstigt köksbord det blev, som vi för övrigt hittade när vi sökte vitrinskåp till vardagsrummet....såna är vi!

Regniga söndagen resulterade i spontan städning av särskilt köket och duschen med bastu, vilka har legat överst på prioriteringslistan ganska länge och nu blev det gjort!

Kan summera att jag är nöjd med helgen, tyvärr fick motionerandet ligga på hyllan, hittade ingen tid till promenader.
Nya tag på den fronten nästa vecka!

Nu ska jag börja göra köttgryta, passar jättebra en regnig söndag!

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj, vad duktiga ni varit!!



Lite roligt att sökande efter det ena gett det andra. :)



Skicka över lite inspiration till Björks. Här har det varit den mest regniga, oinspirerade och tristaste söndagen ever (känns det som i alla fall).



Men snart ny vecka och nya tag.

2009-06-14 @ 21:04:54
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0