Jag vill slå ett slag för....

....kattstrypare! Dock inte till att strypa katter med, nä, usch och fy.

Har under de senaste åren upptäckt denna praktiska pryl som går att använda till så mycket.

Nu senast var det min cykelkorg som blåste bort från cykeln i det blåsiga vädret och fästena gick sönder.
I stället för att spendera dyra pengar på en ny cykelkorg (min är ganska ny, inköpt förra sommaren!) så kom kattstryparna till användning.
Sen kan man nästan bygga en hel stadsfest med dem...
Hänga upp skyltar
Sno ihop sopsäckar
Det är bara fantasin som sätter gränser på användningsområden. men gränsen går vid katterna...;)

De heter ju egentligen buntband och ska bunta ihop saker och ting.....tror jag.

Kommentarer
Postat av: Carina

Kan bara hålla med om den utmärkta uppfinningen.



Senast igår kväll funderade vi på att tillgripa kattstrypare för att lösa ett problem. Nu blev det inte så men...

2009-06-04 @ 13:24:08
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Javisst de är suveräna!!! Så länge man inte stryper katter förstås...



Jag hade dem senast till att fästa bagageetiketter.



Bra ändå med en påminnelse ibland glömmer jag ändå bort dem och micklar med tejp och snören.

2009-06-04 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0