Det händer saker

i min lilla blombänk.
Där har tulpanerna och krokusarna börjat komma upp.



P kom en dag och sa att det blommade en blåsippa i gräsmattan, det var visserligen en Scilla men söt ändå där den står och ger hopp om varmare och soligare dagar!



1:a maj helgen var jag och köpte ett par utekrukor, har inte riktigt haft några, de jag använt ute var egentligen bara lite större terrakottakrukor men nog så små att ha ute.
Det blev dessa i betongliknande material, ser lite ruffiga ut och passar således hos oss som har lite ruffigt på gården. Matchar grillen i betongblock, stenplattorna på gården och natursten.

              

Köpte även ett par plantor en Pelargonia och ett litet ympat träd som jag inte vet vad det är men den såg rolig ut.
Planterade ut dem trots att det var nog så tidigt, körde en GSG (går det, så går det). Penséerna hade jag fått tidigare och har ytterligare fler som bör planteras någonstans snart.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättesnygga krukor!!! :)



Jag hittade en krokus på gräsmattan idag, ingen som jag planterat dit..Lycka!



..och grannens blåstjärnor har också börjat spridas över till oss, och de är så välkomna så!



Några scilla finns i min bänk med jordgubbar oxå.



Kul med färger, det har varit så grått sen snön försvann.



2009-05-13 @ 23:04:34
Postat av: Carina

Tänk vad blommor piggar upp!! Små färgglada skapelser och kul med det lilla trädet.



Hade ingen aning om att det var en scilla. Söt!



Det rör på sig även i våra blombänkar. Vet bara inte vad som kommer att komma. Får allt plocka fram kameran och föreviga jag också.

2009-05-14 @ 08:29:34
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0