Liket lever..

...för att citera ämnet i mailet som damp ner i min mailbox för någon dag sen från en av mina äldsta barndomsvänner!

Det är konstigt hur livet och vänskap utvecklas genom åren, från barndomens nära relationer där man umgicks nästan hela tiden för att sen hitta nya olika intressen och med det nya vänner.
Men barndomens vänner blir ändå liksom kvar trots nästan helt avsaknad av kommunikation. Det är väl minnena från barndomens fantastiska äventyr som gör att man ändå på något underligt vis hör ihop, dessa delar man ändå livet ut.

Det var otroligt kul och rörande att höra ifrån min gamla vän och höra hur hennes liv hade ändrats.
Jag blir alltid lika full av beundran över dessa människor som vågar ta dessa drastiska beslut att ändra sina liv för att hitta det vi alla söker; balans och lycka i tillvaron, att hitta rätt. Att våga bryta upp från det som gör att man mår dåligt för att man ska trivas i tillvaron.
Jag blev rörd till tårar och otroligt glad å hennes vägnar, och som sagt full av beundran!

Det är många som skulle må bra av en kick i baken för att kunna ändra sina liv, att våga.
Jag tror att alla några gånger i livet skulle behöva ändra sina liv. Springa i ekorrhjulet åt andra hållet eller varför inte prova gå eller helt hoppa av.
Men de flesta av oss nöjer sig med små förändringar lite successivt. det känns tryggare så, ni vet, livrem och hängslen, man vill ha ett tryggt alternativ om det inte skulle funka!
Jag tillhör ju definitivt den kategorin...

Och jag önskar jag vore bättre på att hålla kontakten med både gamla och nya vänner, det är väl min osociala sida som är för dominerande!

Men nu är det här liket tillbaka på bloggen efter det förvarnade uppehållet!

Må gott och ta hand om varandra!


Kommentarer
Postat av: Malin

Undrar om det var en gammal gem vän till oss som hörde av sig? För ett par år sen fick jag brev av henne fast vi inte hade haft kontakt på massor av år. Det var jättekul, visst är det så att de gamla vännerna finns kvar resten av livet!

Det var många kloka ord som du fick ned på pränt här, jag tillhör definitivt samma kategori som dig, trygghetsmänniskan som sällan tar några livsomvälvande beslut. Kan också ibland känna mig sugen på förändringar när ekorrhjulet snurrar för fort..men för mig fungerar det bäst om andra faktorer tvingar mig till förändring, tex om ngn av oss skulle bli arbetslös då skulle jag försöka se det som en möjlighet att testa ngt annat.



Roligt att liket lever och är tilbaks på bloggen, jag lovar att även om man oftast försöker lyfta det positiva här på bloggen så är det inte alla dagar så att livet leker!

2009-05-12 @ 22:40:41
Postat av: Carina

Mår man dåligt är det oerhört viktigt att man ringar in problemet och tar tag i det. Inte så lätt men ack så viktigt för en själv men även för andra i ens omgivning. Har gjort det någongång själv. Man kliver efter en tung period ut som en ny och stärkt människa igen.



Jag är inte den som räds förändringar. Uppskattar dem istället. Visst hamnar vi alla i vardagslunken och den bör man inte vara rädd för. Bruakr införa spontana små saker/händelser i vardagen. Sen kommer veckorna då man uppskattar vardagsrutinerna igen.



Roligt med nyupptagna kontakter! Jag är tyvärr också lite kass på att hålla kontakten med vänner (gamla som nya). Tycker mig alltid har en massa att stå i. Felprioriteringar så det ryker egentligen. :S

2009-05-13 @ 11:24:12
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0