Svininfluensa

Jag misstänker att jag har fått svininfluensa!

Symptom:

Hemmet ser ut som en svinstia
Allt känns grymt
Ingen knorr i tillvaron och
jag vill bara tryna....
Nöff, nöff!

Och den riktiga svininfluensan härjar på jobbet, status: två hemma. En har varit hemma i 9 dagar nu och den andra är hemma andra dagen trots vaccination!

Har inte bestämt än om vi ska vaccinera familjen eller inte.
Först tyckte jag nej!
När det började pratas massvaccination, så självklart!
Sen blev det hysteriskt i tidningarna och då tyckte jag NEJ igen!
Är inne på den linjen än men tvekar.

M läser tidningarna och jag vet inte om han oroar sig, folk pratar om nästa "våg" till våren att det är mot den man ska vaccinera sig, barn som inte tillhör riskgruppen dör eller ligger på lasarett!

Å, andra sidan blir folk väldigt sjuka av vaccinationen, generellt ska man inte vaccinera sig om man har någon infektion i kroppen och nu är alla snoriga osv samt att M verkar emellanåt känna av sviterna av körtelfebern.
H tycker nej vi ska inte vaccinera oss, vilket svammel. Men som sagt, jag är lite osäker och oroad.

Tror att skulle de genomfört vaccinationen i skolan skulle jag nog låtit barnen vaccinera sig av bara farten men nu måste man ta ett aktivt beslut och agera utifrån det och då blir det att man funderar mer och överväger för och emot.

Hur har ni läsare bestämt er i frågan?

Kommentarer
Postat av: Anita

Hos oss har inte Ma (som bor i stan) inte haft något val och jag har tänkt ta vaccinet uti från mitt arbeta för jag möter de som kanske inte får ta den pga av ägg allergi. för mig handlar det om solidaritet med de utsatta. jag är hemma i en tyst tillvaro nu, när det går mycket förkyldningar så drabbas mina stämband. Hej Anita i S-byn

2009-11-12 @ 09:32:44
Postat av: elle

Jag vaccinerade mig för en vecka sedan och blev sjuk... I vad vet jag inte, förmodligen biverkningar och en "vanlig" förkylning. Dvs haft feber, ont i kropp och knopp samt snorig.



Barnen har haft feber, delar av dygnet i HÖG feber, nu hostar de mycket samt har feber. De har varit krassliga sedan i fredags.



Jag vaccinerade mig för min och för andras skull, jag ska vaccinera 4-åringen, 2-åringen får ej vaccineras ännu. M är tveksam till vaccinering, varför vet jag inte - delvis pga biverkningar.



På jobbet tror de att mina barn har haft svinis pga ett barnbarn som haft liknande sjukdomsförlopp, men varit inlagd på SUS med hög feber och utmattad/utslagen... Men jag vet inte, på VC säger de bara "avvakta", det går även "vanliga förkylningar" med hög feber upp till en vecka, jäms med svinis...



Media skrämmer mer än är till nytta tycker jag. Jag har varit jätteorolig för barnen denna vecka för de har inte varit så här sjuka tidigare, iaf inte 4-åringen.



2009-11-12 @ 11:39:18
Postat av: Malin

Fyy jag förstår era våndor. Vi får ju inte vaccinera barnen just pga äggallergi, det känns lite jobbigt eftersom de dessutom är astmatiker båda två. Jag blir glad när jag läser din systers inställning som jobbar med barn som inte får vaccinera sig. Jag tror att jag o maken skall ta just för att skydda barnen. Jag tycker att de kunde ha löst vaccineringsförfarande på bättre sätt här i stan. Normalt är jag emot att vi skall vaccineras mot allt.

2009-11-12 @ 14:59:11
Postat av: Carina

Hehe... Men inte såg ert hem ut som en svinstia. Inte det jag såg i alla fall. Övriga symptom kan kännas igen mellan varven. ;)



Jag tänker inte vaccinera mig. Vad som sen är rätt eller fel... det får tiden utvisa.



Inbillar mig att läkemedelsbranschen fick ett uppryck i och med detta (framtagning av dubbla doser till hela folket) samtidigt som tidningarna uppmanas att skrämma oss till vaccination.

2009-11-12 @ 17:03:47
Postat av: Susanne

Tänker vaccinera mig, mer för min omgivning än för min egen skull faktiskt. Men måste bli frisk först....

2009-11-12 @ 22:00:41
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Carina

Men jag tror på en långsam viktminskning, tror det är då den håller sig, vikten alltså ;-)

Att gå i mål är en sak men sen ska man behålla sin nya vikt också vilket kanske är den svåraste utmaningen! Lycka till :-)

2009-11-13 @ 07:27:32
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag har inte testat spikmatta men min jobbarkompis har också en som hon lovordar.

2009-11-13 @ 12:59:57
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Eija

Hej

Jag tycker ni ska vaccinera er allihopa. Jag ser ingen anledning att inte göra det.

2009-11-15 @ 12:24:04
Postat av: Susanne

Återkommer när jag behöver din röst för att bli årets blogg ;-) Hur går det med vintern, har snön kommit?

2009-11-16 @ 09:43:58
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Susanne

Gräddnougat is the shit :-)

2009-11-17 @ 11:48:30
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi har vaccinerat oss hela familjen, jag kände ingenting av vaccinationen, lite tröttare på kvällen kanske... alla inom sjukvården är angelägna att vaccinera sig o sina bar, litar på deras omdöme, själv är jag ingen expert inom detta.

2009-12-04 @ 21:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0