1-års jubileum

För en vecka sen var det 1-års jubileum för min blogg!!!
Tänk vad tiden går fort när man har kul, det var verkligen rätt beslut att starta en egen blogg. Passade perfekt i mitt liv just då och även nu.
Och tänk att jag fick en sån fin header till 1-årsjubileumet!

Grunden till bloggen var att jag mest skulle skriva av mig mina funderingar och reflexioner om stort och smått, tyckte och tycker fortfarande att det snurrar lite för mycket i mitt huvud, men när jag tittar tillbaka har det inte blivit så mycket sånt utan mer som en dagbok om det som sker i mitt liv kompletterat med med mycket mat och en del musik och annat.

När jag började med bloggen snurrade livet på med jobb, hem och familj, jag kände att jag inte hade något som var mitt eget, hade länge funderat på en "hobby", men alla mina gamla intressen kändes inte aktuella och när jag hade följt Nicas och Malkins bloggar under ca ett år kände jag att jag också kan. Oron var att jag inte skulle ta mig tid att skriva och inte ha något att skriva om eller inte göra det tillräckligt bra, ambitionsnivån var ganska hög i början men det prestationskravet har jag lagt på hyllan. Numera skriver jag som jag gör och duger det inte till de som besöker bloggen så är det valfritt att avstå att läsa.

På det personliga planet tycker jag det har varit utvecklande, nästan dagligen funderar jag på vad jag skulle kunna skriva, dock hamnar inte alla idéer på pränt. Och tur är nog det! Bloggandet har även resulterat i att jag börjat fotografera mer och tycker det är kul och intressant.
Fotografering är en av mina gamla intressen, fotade ganska mycket i min ungdom, men sen kom barn och familj och tiden liksom försvann, digital kamerans intåg gjorde på något underligtvis också att lusten för fotografering försvann....! Men nu har jag också accepterat den och ser fördelarna!
Bloggandet har gjort att jag läser så många andras bloggar och får inspiration och idéer. Kanske det snurrar mer i mitt huvud än innan av funderingar som jag egentligen skulle skriva av mig på bloggen - motsatt effekt!!?

Vad kommer då att presenteras på bloggen det närmaste året? Det kommer nog löpa på i samma stil som hittills om jag inte plötsligt får någon lysande idé!

Har ni några idéer om vad ni skulle vilja läsa om på bloggen så lämna en kommentar om det!
Kommentarer är alltid kul, även om det bara är en hälsning att man har varit in och läst.
MER KOMMENTARER vill jag ha! Var inte rädd att lämna en kommentar, det uppskattas bara!





Kommentarer
Postat av: Susanne ♥

Sorry, men hittade den inte förrän igår...är en utpräglad "dead-line" person :-)

2009-10-16 @ 13:45:42
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till Ert ettårsjubileum! :)

Jag är så glad att du började blogga, det är trots allt extra kul att kika in hos dem man känner IRL! Man hinner ju inte träffas så ofta, ändå håller man sig uppdaterad om vad som händer hos varandra. Kunna sporra och inspirera varann att tex testa laga nya maträtter, baka eller att göra olika trevliga saker.



Det är nog väldigt viktigt att först och främst göra det för sin egen skull, dvs för att man tycker att det är roligt. Börjar man känna press att "prestera" el uppdatera oftare än man eg hinner med då tappar man nog lusten snabbt. Så gör precis som du gjort hittills, skriv om det du har lust att skriva om och så ofta du själv har lust.



Själv gillar jag att läsa personliga bloggar med varierande innehåll, extra kul om bloggaren bjuder på sig själv!



Visst kommentarer kryddar ju bloggandet, det är kul att få respons på det man skrivit,fotat, el bara en hälsning. Lite trist kan det kännas om man ser i statistiken att man har en trogen läsarskara men få kommentarer, dvs många som "tjuvläser" utan att lämna en hälsning. Följer man ngns blogg regelbundet kan det inte kosta på så mycket att säga hej ngn gång!



Måste än en gång säga att din sida blev kanonsnygg.



Kram o trevlig helg.

2009-10-16 @ 19:35:34
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne

Känner igen det där med att komma igång och fotografera mer tack vare bloggen. Det är verkligen jättekul. Grattis till 1-årsjubileet!



PS. Bor vid Vätterns strand och älskar verkligen vattnet!

2009-10-18 @ 10:31:15
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Carina

Grattis till 1-års jubileet!!!



Roligt att vara en av dem som inspirerat dig att börja blogga!



Precis som syrran tycker jag att det är roligt att följa dem man känner IRL. Underlättar också att hålla sig uppdaterade om vad som händer då man allt som oftast har så fullt upp.



Roligt också att kunna kika tillbaka och återuppleva via gamla inlägg då det blir lite av en dagbok med eller utan foton. Bloggen bidrog även för mig att mitt fotointresse återupptogs.



Men det känns också som att jag numera fångar dagen/veckan/nuet mycket bättre... tack vare foton och inlägg.



Ett plus att man kan inspirera och blir inspirerad av bloggarna.



Även om åtminstone jag skriver för sig själv är det riktigt roligt med kommentarer från läsarna då man faktiskt bjuder en hel del på sig själv.



Fortsätt gärna ännu ett år. Jag är dig en trogen läsare. Kram.

2009-10-18 @ 11:47:54
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0