Hur gick det sen...?

Ja, hur gick det sen med min träning som jag var så ambitiös med i somras?

Det flyter på riktigt bra trots att ledigheterna är slut och skolorna och barnens träningar börjat.
Dock är det slut med cyklingen till jobbet och tyvärr är stavpromenaderna som jag var så flitig med i somras i princip obefintliga, det tar emot att gå ut när det är mörkt och helgerna har varit fullt upp så man har inte hunnit då heller. Men det blir bättre när snön har kommit och det blir ljusare.

Men på gymmet svettas jag två morgnar i veckan. Har haft lite bakslag i o m att jag var förkyld och inte tränade på en vecka, sen krånglade axeln till ordentligt på flera maskiner och jag fick gå ner i vikter. Särskilt en maskin kom min axel inte överens med och till sist satt det nog mest i huvudet som gjorde att det kändes rent jobbig att gå till den.
Fick lyckligtvis den maskinen utbytt och lite ändringar i repetionerna. 
I morse var första gången träningen kändes RIKTIGT bra på väldigt länge och jag hittade kämpaglöden igen!

Det kan ha haft viss inverkan när min sjukgymnast "hotade" med att blir det inte bättre blir det ev operation, vilket han från början var övertygad att det inte skulle behövas.
Men han menade att jag blir kvar och träna där länge och det känns bra, för när jag har inbokad tid till träningen så blir det av att gå och träna, det känns lite bökigt att ringa och avboka. Jag bokar in mina tider alltid en vecka i förväg när jag är där, ska jag ringa och boka kan det bli lätt att jag tycker att ringer i morgon osv.

Ser därför fram emot fredagmorgon när dagens träning gick så bra. Fördelen med att träna på morgonen är att man känner så härligt nöjd med sig själv hela dagen!




Kommentarer
Postat av: Malin

Mycket bra kämpat, jag är imponerad! Just nu är det väldigt ont om motion i mitt liv, har oxå parkerat cykeln för vintern.. :(

2009-10-21 @ 08:01:26
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne ♥

Ja, han är duktig han, Eddie :-)

2009-10-22 @ 13:32:22
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag är grymt imponerad av dig som hinner träna om morgnarna!! Håll oss fortsatt uppdaterade.. inspirera oss sjuka hösäckar.

2009-10-24 @ 20:53:49
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Ulla

Om och när jag tränar så vill jag helst göra det på morgonen. Jag har en alldeles lagom promenad till jobbet ca 35 minuter

2009-10-28 @ 08:08:23
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0