Ca 1,5 ton

Igår bar jag ungefär 1,5 ton!!!!!!!!!

Nej, det var inget besök på gymmet.

Vi fick pelletsleveransen igår, tre pallar ca 2,5 ton i 16 kg säckar.

Först rasade två pallar vid leveransen och jag hjälpte killen som levererade att trava upp dem på pallarna igen så han kunde ställa dem på gården och en del lyfte vi direkt in i "veboan".
Sen skulle även resten in i vår "veboa". H var upptagen med scouterna och vi ville få in dem ifall det skulle bli regn.
Så på en timme hade jag röjt ut veboan på bråte och lyft in de resterande utom en pall (den som aldrig rasade).
Ett snabbt överslag och jag bar över 1,5 ton igår...!

H hade bett en kompis komma och hjälpa honom lyfta in säckarna men blev faktiskt imponerad att jag lyft in nästan alla helt själv. (Det trodde han inte om mig!)

Gymmet kanske har gett resultat ändå.




Kommentarer
Postat av: Malin

WOW bra jobbat!! Tror inte att jag hade orkat..

2009-09-15 @ 21:33:40
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Men jösses vilket slit!!

Inte bara så du kånkat dem flera meter. De är DESSUTOM staplade så snyggt och prydligt. Tunga och höga lyft. Jag är grymt imponerad!!



Gymmet kan gott vila denna vecka.

2009-09-16 @ 06:55:09
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Imponerande!



Kul att du hittade "hem" till mig också!



Susanne

2009-09-16 @ 09:42:39
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: elle

Bodan rymmer mycket ser jag, alltå ryms barnen och alla leksaker....

2009-09-16 @ 12:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0