Inspiration

Fick i 40 års present ett presenkort på en av stadens skönhetssalonger och förra veckan var jag och utnyttjade det.

En make-up konsultation.

Jag tycker det är kul med smink och sminkar mig nästan dagligen mer eller mindre (inte när jag är ledig och bara ska vara hemma).

Provar gärna nya färger och har under åren experimenterat själv hemma men har länge känt att jag målar på i samma stil.
Så detta var ett gyllene tillfälle och få någon annans syn på färg och teknik.

Tjejen på salongen var jätteduktig, berättade om de olika produkterna (deras säljteknik!), gick igenom grunderna, vilka färger hon valt och varför. Visade hur och var hon la på olika färger, många tips att prova själv osv.
Oj, vad fint det blev och vad inspirerade jag blev att prova nytt.

Så hem kom jag, festsminkad en torsdag kväll och en liten fin påse med flera dyra burkar i. Nu vill jag prova själv.



Kommentarer
Postat av: Malin

Va roligt! Jag skulle verkligen behöva lära mig att sminka mig..använder bara mascara några ggr per år..Sist jag köpte smink förutom just mascara) var för 12 år sen när vi skulle gifta oss.. nu hör det ju till saken att jag inte tål smink ngt vidar, trots att jag testat "bra" allergismink.



2009-09-16 @ 17:00:01
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: elle

Kul, det skulle jag oxå behöva! Jag använder väldigt lite smink, mascara, målar ögonbryn och ett lager solpuder = klar... Jag skulle verkligen behöva tips och råd, lite nya ideér mm...

2009-09-17 @ 08:23:03
Postat av: Susanne

Nu drar jag igång en ny tävling med en personligt utformad header i pris, välkommen!



Susanne

2009-09-18 @ 15:55:27
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Carina

Färg piggar upp.



Lediga dagar "vilar" jag ofta från smink, hårfix o dyl. Arbetsdagar använder jag mascara för att inte känna mig så blek. Vid utgång blir det lite mer smink. Roligt då det händer.



Hårtonar även ett par gånger per år. Mina råttfärgade hårstrån ger jag inte mycket för.

2009-09-20 @ 10:47:45
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0