Rätt gata

Ibland kan jag komma på mig med att tycka att vilken tur att vi bosatte oss på den gatan som vi gjorde. Visst kan huset och tomten emellanåt lämna en del att önska men det är ju materiella ting.
Nej, vår gata är bara bäst!
Trevliga grannar, de tre närmaste är också i småbarnsperioden. Människor som man kan umgås med men inte springer hos varandra dagligen, hjälper varandra med olika saker. Underbart!

Den trevliga kräftskivan i slutet av sommaren som ska blir tradition. De mysiga tjejkvällarna med grannfruarna, det är nog dags för mig att bjuda in till en sån kväll. Hm, gäller att få sambo och barn iväg en natt någonstans....!

Eller bara, som i fredags kom grannen över för att hämta hem sin son och samtidigt bjöd över oss att grilla på lördagkväll. Vilken trevlig lördag! God mat och dryck, började i vanlig middagstid för barnens skull och slutade i ordinär tid så man trots den trevliga kvällen var i säng i vanlig tid, och framförallt avslappnat och trevligt umgänge.

Passade på och bakade bröd till middagen att ta med, Linfrölimpa med lingon som jag hittade hos Sanna, mumsigt gott. Bytte ut dinkelflingorna mot havregryn för på lilla butiken i stan hade de inte dinkelflingor.

Och så gjorde vi Paolo Robertos dessertpaj till efterrätt....

Kommentarer
Postat av: Carina

Vi trivs också på vår lugna gata även om umgänget med grannarna ännu inte utvecklats så långt som ert. Gatan (området) som jag sen flytten till stan tyckt varit så mysigt. Trodde aldrig i min fantasi att jag skulle hamna där.



PS. Träffade din sambo på lunchen idag.



2009-09-21 @ 13:03:23
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Så härligt att känna så!! Vi trivs oxå bra i vårt hus o kvarter, fast vi umgås inte speciellt mycket med grannarna. Vi har inte samma sammanhållning som Er och kanske skulle det vara roligare med fler i vår ålder, vi har rätt många pensionärer i krokarna, men de är trevliga o bra grannar!

2009-09-23 @ 21:12:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne

...jag försöker trösta mig med att jag allafall inte hade något toalettpapper som hängde ut från trosorna...haha.

2009-09-24 @ 16:03:57
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: ♥ Susanne

...HUR visste du det?? ...hehe

2009-09-25 @ 17:49:12
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0