4:e advent

skriver vi idag och bara fyra dagar kvar till jul.

Jag tar min julledighet före jul då jag har ett bokslut på jobbet som kräver sitt, jobbar därför alltid mellandagarna. De flesta är lediga då så det är lugnt och skönt på kontoret och man får jobba osört och effektivt.

Min ledighet ska jag inte ägna mig åt en massa julgöra utan har begärt att pojkarna får börja jullovet tidigare och tar dem med mig och åker upp till byn och hälsar på mamma ett par dagar istället.


Vår stad hade tänt det fjärde ljuset i förväg, redan på fredagen!

Vinterns isdjur i stadsparken var redan på plats och i år är det en (jule-)gris!


Kommentarer
Postat av: Malin

Arvid blev superförtjust över valet av djur till stadsparken :)

Måste oxå dit o fota den o låta han åka.



Vad härligt för dig som redan har julledigt! För mig blir det 6 dgr ledig, en dag före o två dgr efter helgen.



Ha så skönt hemma ibyn!

2010-12-19 @ 15:11:41
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Noterade årets isdjur. Lite otippat. Ett av systersonens två favoritdjur.



Njut av ledigheten!!! Skönt komma iväg ibland. För min del blir det inga ledigheter. Tvärtom vankas årets värsta arbetsdag - inventeringen den 30 dec. Ifjol handlade det om 18 tim effektiv tid. Helt borta i kolan på nyårsaftonen. Passar samtigigt på att förlänga arbetsdagen på Trettondagsafton. :S

2010-12-22 @ 19:23:59
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0