Julfin...?

Jaha, då har jag varit till en frissa här i stan igen. Denna gång gav jag henne jag besökte förrförra gången en ny chans.
Men jag vet inte. Måste prova fixa det själv några gånger och se om jag kommer överens med det.
Färgen är jag däremot nöjd med, en brun bottenfärg, inte alltför mörk, och röda slingor, inga klarröda utan mer naturliga.
Klippningen var vi vid diskussion överens om, hon kom med lite idéer som jag gillade och trodde på, och tror på fortfarande, men hon klippte ju inte så som vi sa. Eller på sätt och vis gjorde hon det men det som skulle lämnas långt klippte hon alldeles för kort och det som skulle vara riktigt kort kunde ha varit kortare.
Jag har så svårt att säga till under tiden de klipper för jag ser ju inget när jag inte har glasögonen på, det jag ser brukar inte ens vara i närheten av hur det ser ut när ögonen kommer på.

Nej, mer än en andra chans får de inte, inte för de dyra pengarna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Andra snackar om bad hairday, jag brukar prata om good hairday, samma dag som jag varit hos frissan och dan efter. Önskar man hade råd att gå oftare.



Adventskram!

2010-12-04 @ 16:02:48
Postat av: Susanne

Jag måste alltid fixa och dona själv med håret när jag har varit hos frissan...bvet inte varför... ett tag fick jag tom torka håret själv hos min frisör men andra kunder som kom in tittade så konstigt så jag slutade med det...haha...



Svea hälsar och tackar för omtanken :-)



Hoppas kvällen och julbordet var lyckad/lyckat!



Kram

Susanne

2010-12-04 @ 17:20:02
URL: http://kandy.se
Postat av: Päivi

Ja du det där med att vara till frissan är inte alltid lätt. Jag har själv gått hos samma frisör i över 10 år, har inte alltid varit 100% nöjd men ändå återgått eftersom jag inte velat byta... (mer än då hon varit gravid...) Eftersom hon ännu har sin salong på andra sidan gränsen så blir det betydligt billigare också. 2 klippningar i Sveriga motsvarar 3 klippningar hos henne + ett fika på kondiset nära :o)



Hoppas det kommer att kännas bra med håret när du väl fixat det några gånger själv.



Ha det bäst! Kram!

2010-12-04 @ 17:33:24
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Daniel

Sällan man blir riktigt nöjd

men man får tänka att det växer snabbt!!!

2010-12-06 @ 00:52:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Carina

Jag tyckte du var så fin i håret på lunchen i torsdags! Då måste du varit nyklippt, eller?!?

2010-12-06 @ 21:04:54
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0