Sommarlov

I torsdags och fredags har barnen gått på sommarlov.

Torsdagkväll var det den äldste sonen som gick ut sexan och nu har han sommaren på sig att ladda inför sjuan och högstadiet, många förändringar väntar!
Skåp, gå runt i olika ämnesrum, många olika lärare, helt ny klass med många nya klasskamrater vilket förhoppningsvis blir något positivt och bättre än tidigare, ingen klassföreståndare utan "mentorer", var i skillnaden liggar vet jag verkligen inte!

På fredag förmiddag avslutade den yngste sonen årskurs två så han har inte så mycket att fundera på inför hösten.

Nu blir de själva några dagar innan jag börjar semestern, skulle ha börjat nu på måndag men måste jobba några dagar, förhoppningsvis inte mer än till onsdag men jag vet inte, kan blir hela veckan med lite otur.

Vid dessa sammankomster som skolavslutningar kommer det alltid en del reflektioner och insikter. Torsdagkvällen var inget undantag utan jag kom till insikt att jag är väldigt tacksam att jag har pojkar...!
Eller det kanske är tur att jag inte har flickor för det skulle nog vara lite synd om dem när de inte får som de andra flickorna....

12-13 åringar, färgade och blekta frisyrer allt annat än snyggt gjort, sminkade som ryska luder och klädda i djupa  urringningar och kortkorta kjolar/klänningar som knappt täcker rumpan, med fördel vita genomskinliga så att string(!)trosan lyser igenom, skor de knappt kan gå i!!!! Ska det vara så eller är det bara jag som blivit gammalmodig?
Pojkarna då, tja, jeans/shorts, någon häftig T-shirt och ev en skjorta, några med geléstylade frisyrer och dagen till ära var de hippa kepsarna inte med....


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tusen tack, mår oförskämt bra idag (om man törs säga det för då kanske det smäller till).



37 mil i dina trakter är väl som en sväng till kiosken för oss "sydlänningar" eller :-)

2010-06-13 @ 20:06:26
URL: http://kandy.se
Postat av: Malin

Vår dotter hör inte till det hippa gänget, hon sminkade sig inte alls till avslutningen. Jag misstänker oxå att jag hör till den strängare gammalmodigare mammatypen, för ngn ny examensklänning blev det inte i år, den från förra året fick duga tillsammans med ett par nya hellånga leggings (då klänningen var lite kortare än i fjol). Den dagen de tjänar sina egna pengar då skall jag (måste jag) sluta lägga mig i vad hon skall ha på sig.



Ja det blir ett nytt kapitel i våra tonåringars liv när högstadiet börjar, gissar att jag får ännu mer att göra på läxfronten.



Så du har tidig semester? Lång? Vore kul att träffas snart.



2010-06-13 @ 20:26:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Mickis

Med risk för att inte bli tagen på allvar men; vars är världen påväg? Jag minns när jag slutade sexan, inte var vi tjejer klädda i kortkorta klänningar/kjolar, inte vad jag minns i alla fall. Okej jag har alltid varit en "pojkflicka" så därför började jag inte sminka mig förrän i första ring på gymnasiet men smink redan i 6:an är väll lite tidigt, eller är jag också gammalmodig?

2010-06-17 @ 17:59:42
URL: http://mickiiss.blogg.se/
Postat av: Vivi

In o läser här då å då och håller med dej, det känns bra o ha killar! På nått sätt så verkar dom få vara barn lite längre....de var bättre förr!! =)) Ha en bra semester!

2010-06-20 @ 11:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0