Ååh, vilken natt..!

Den känns fortfarande i huvudet/kroppen....lite mör och tung.

Somnade igår kväll som vanligt men hade en mardröm, kommer ihåg att jag gick omkring i bergiga karga omgivningar och något stort hus med massor av folk. Besöker en toalett, efter många om och men, som har ett fönster ut mot parkeringen, känner inte för att göra något ärende med ett fönster med full insyn igenom. Istället tittar jag på bilarna som anländer bl a ett par vita SUVare som efter parkering förvandlas likt Transformers till monster/robotar. Då får jag bråttom att snabbt leta reda på en liten flicka, 10-12 år, som heter Nelly och springer omkring med henne i huset och utomhus för att ta henne bort därifrån, för det är hon som ska rädda världen från monstren....
Hittar en hemlig grotta eller underjordiskt hus i bergen dit vi flyr in bland en massa folk som också gömmer sig. Där ska vi vara trygga.
Nelly går iväg med några jämnåriga flickor till toaletterna för att göra sig i ordning för natten, men hon kommer inte tillbaka. När jag går för att leta reda på henne kommer en karl till gömstället och jag inser direkt att han är Shamanen som ska hjälpa Nelly rädda världen. Vi går för att söka reda på henne på toaletterna, vi ropar efter henne men hon svarar inte, i ett av toalettbåsen hittar vi henne hängandes på dörren död, tömd på blod genom stortån.
Där vaknar jag och hör ett passande olycksbådande trummande, som om någon slog med ett järnspett långt bort, eller en jättelik moraklocka som slår utomhus. Försöker identifiera ljudet, är det någon på bilarna, kommer det från järnverket, är det någon som spelar trummor av något slag.
Lite groggy ännu efter mardrömmen kliver jag upp och hör ett annat ljud samt upptäcker att M fortfarande sitter uppe framför datorn. Med en tillsägelse till honom att stänga ner och gå och lägga sig letar jag varifrån det nya ljudet kommer, det kommer från vattenledningarna! Nu är fantasin igång, är det något som hänt på järnverket som orsakar trummandet och att vatten rinner in i ledningarna, kommer det att explodera....!!! Eller!

Väcker min sambo lite försiktigt, han hör inte det trummande ljudet, sonen hörde det dock, och jag upptäcker att knappen i ena toastolen hakat upp sig så den stod och småspolade hela tiden. Lättfixat, men det andra trummande ljudet då, ingen aning. Sambon hörde det aldrig och det upphörde strax efter att jag väckt honom...

Tog ett tag innan jag somnade om, fortfarande med en känsla av mardrömmen kvar....

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj då vad många ingredienser din dröm bestod av. Roligt när man minns dem så tydligt, lite otäckt där med trummandet som du inte kunde identifiera. Man kanske kan ana lite stress, lite mässa, grabbarnas favoritspel o filmer i en salig blandning!?

2010-05-14 @ 12:42:11
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0