Lördag

Lördag förmiddag, känns riktigt bra. Steg inte upp riktigt så tidigt som jag tänkt mig men vad f-n det är ju lördag och de senaste veckorna har varit stressiga plus att jag faktiskt jobbade hela förra helgen.

Hade eg storslagna planer för helgen med städning, tvätt, fönsterputsning, renbäddning, träning, matlagning, bakning, bokföring och en tur ut med kameran.

Jag vet ju hur det slutar, jag stressar runt för att hinna, inser att allt tar mycket längre tid, blir på dåligt humör och skriker åt barnen (alla barn, mina och andras som råkar vara på besök!).

Nej, har börjat dagen lugnt och gör vad jag hinner och kommer ihåg. Renbäddning är på gång, sängarna tömda så det måste slutföras innan kvällen. Lunch och middag är bestämda.
Ser fram emot helgens matlagning där faktiskt jag ska stå vid spisen. Idag blir det Nicas älgtournedos fast inte på filé, det var inte file i jag hade i frysen utan något som kallas trekant(!!!) hm. Såg ut att vara fint kött, får se vad det blir. Premiär för flambering för min del.
Förrätt blir det också, Kvantum hade en egengjord röra på kräftstjärtar, räkor och löjrom så det blir en typ av skagentoast som garneras med rökta räkor som de också hade på Kvantum.
Kunde konstatera att jag var ganska hungrig igår när jag var och handlade, kom hem med en del annorlunda saker.

Imorgon ska jag göra något riktigt spännande och hot till middag, funderar på om jag måste göra något annat också, om det blir för hot.


Kommentarer
Postat av: Malin

Med tanke på vår middag, provade ngt recept fr buffé som inte direkt blev ngn höjdare, så borde vi har bjudit in oss själva till Er ;-)



Jag gillar din inställning "har börjat dagen lugnt och gör vad jag hinner och kommer ihåg" mer sånt och mindre stress!!

2010-09-11 @ 18:16:51
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0