2:a advent

skriver vi idag.
Ingen kyla, ingen snö..... vad har hänt med vädret? Var är vintern? Ska vi på allvar få en GRÖN jul?
Visst har vi kunnat ha det förut också men då har vi valt det själva genom att boka en semesterresa söderut.
Men hemma....?

Nåja, idag blev första julbordet avklarat på Seskarö Wärdshus. Mumsigt gott, med en massa olika sillar! Annat gott fanns också såklart men jag gillar sillar...

Blev en heldagsutflykt, först lämnade vi av ett par sängar i Nyborg åt Hs mamma och efter julbordet åkte vi vidare till ett par bekanta och överlämnade en julblomma. Där blev det kaffe och fika (vilket inte var det enklaste att få i sig efter ett julbord, men vi kämpade bra!). Tror besöket uppskattades, en taklampa lagades, eller felet lokaliserades och lampan fungerade när vi for.

Helgen har gått alldeles för fort, lördagen ägnades och snabbstädning och sen var jag och yngre sonen på shoppingtur.

Måndag i morgon och ny arbetsvecka, dags att börja fundera på julklapparna tror jag, önskar tomten kunde hjälpa till lite med det...!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ett besök med julblomma är väl bättre än hundra julkort! En glöggkväll är inte helt fel det heller. Visst är det så att jag gillar och julpyssla, tyvärr hinner jag inte ens en bråkdel av allt jag skulle vilja hinna med. Det är lite frustrerande. Det som känns stressigt är alla julklappsinköp, dels har jag dålig fantasi sen gillar jag inte att gå i affärer, särskilt när alla andra oxå är där.



Lite snö fick vi nu i alla fall :)

2011-12-05 @ 16:11:03
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Har du en assistent är det enkelt att göra pepparkaksdegen själv! Tänk bara på att göra den dagen innan ni ska baka ut.



Klart P ska få baka ;-)

2011-12-06 @ 08:16:48
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Susanne

...fick lite snö igår... med betoning på lite :-)



Får väl se hur det går med dejtingen...haha, intedet enklaste att få till.



Kram

Susanne

2011-12-06 @ 18:32:36
URL: http://kandy.se
Postat av: Susanne

Svar: Haha... kan det var så tror du :-)

2011-12-07 @ 09:49:55
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0