Nu räcker det...

med denna kyla!

Igår kände jag att den verkligen tagit på både knoppen och kroppen. Detta trots att man inte har utomhusjobb och bara är inomhus i värmen.
Kroppen ropar bara värme och vila!!!!
Och knoppen fungerar inte som den ska och jag är väldigt lättirriterad.

Inte de bästa förutsättningarna att trött och på dåligt humör åka och veckohandla. Att man dessutom, pga att den ligger närmast, väljer stans sämsta matvaruhus var bäddat för en mindre katastrof.

Det är en butik som har en urusel fruktavdelning, periodvis åker man utan frukt och grönt därifrån, av vågarna för shopexpress fungerade bara en.  Vad gäller övriga varor måste man vara extra uppmärksam på bäst-före-datum (mycket gamla varor!) Samt en ologisk placering av varor.

Tog mig igenom detta, sprang och sökte varor, kollade datum och kände emellanåt att jag bara ville sätta mig ner och grina men till sist återstod bara Sweet chilisås på inköpslappen.
Gick skepp upp och ner och försökte hitta en logisk placering. Bland andra asiatiska såser och spännande saker tyckte jag var lämpligt, eller bland utländska varor, någonstans i närheten av ketchup och grejer, olja och vinäger? Nej, dags att SÖKA reda på någon som såg ut att jobba där, ställer frågan och får svaret att den finns bland Tacogrejerna.....

Sweet chilisås bland Tacogrejerna...!!!!

Kan någon förklara logiken i det?

Vi är inga storkonsumenter av denna sås så jag brukar köpa en liten flaska. Tre olika märken av såsen, alla i STORA flaskor. Kunde inte åtminstone en sort funnits i en liten trevlig flaska som på andra affärer?

Så veckohandlingen avslutades med något som INTE stod på inköpslistan, en rejäl påse med naturgodis, vilket rådde bot på den mesta irritationen efter att varorna var uppackade och jag krypit ner under filten i soffan.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Håller med om att det var en konstig placering, jag hade också letat i "ketchup-hyllan" tror jag...



Ha nu en toppenfredag!

Susanne

2011-02-18 @ 07:44:43
URL: http://kandy.se
Postat av: Malin

Jag oxå superless på kylan :(

Min bil krånglar o hemma krånglar min dator, skyller på dottern o hennes vän som inte är försiktiga när de använder den. De testar, ändrar o bänglar i allt de INTE skall röra. Så jag har inte heller varit på ngt vidare humör de senaste dagarna..



Jag handlar alltid maten på ett o samma ställe, gillar att veta var man hittar allt. Dessutom är det en bra affär, stor omsättning så det är sällan ngt blir gammalt. Att den sen är den närmaste affären är ju ett plus. Billigast är den kanske inte men det andra överväger.



Ha en trevlig helg trots utlovad kyla.

2011-02-18 @ 08:27:52
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Päivi

Här är en till som är less på kylan. Tyvärr verkar den inte ge med sig på ett tag... Några grader varmare men ändå runt -20...



Kan förstå att du blev irriterad under veckohandlandet. Finns inget värre om man känner sig trött och irriterad och behöva handla i en butik som "inte håller måttet". Jag var och handla efter att de flyttat om i en butik typ allt jag skulle ha den gången. Det var en fredag och jag var trött och varm. Jag var på riktigt dåligt humör. Lyckades dessutom ta ner en hög med Ikeas Lack bord fylld med blommor och som var ställda på varandra mitt i en gång... Jag menar... vem sätter något sånt i en gång där man lätt stöter till med en vagn. Dessa är ju alldeles för lätta och hala för att bygga upp torn av mitt i en gång... Ja du, jag förstår att du inte var på ditt bästa humör efter den turen i affären :o) Men hoppas att naturgodisen var goda! :o)0

Ha det bäst och trevlig helg!

2011-02-19 @ 15:20:25
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Kan bara hålla med. Jag har också blivit sååå less på denna kyla. Jag har blivit rastlös av allt innesittande. Inte ens bilen gillar den eviga kylan. :(



Tog dock en superskön en timmes promenad i söndags förmiddag i enstaka -20 grader. Har m a o härdats bra.



Finns INGEN logik alls i den placeringen.



2011-02-23 @ 06:57:21
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0