Den rätta gnistan

Igår hade vi en inspirationsföreläsning, som jag trodde skulle ta halva dagen men visade sig att hela dagen gick till det.
Det var Max Söderpalm, säljcoach, som föreläste. En föreläsning som visserligen var inriktad mot säljare och det jobbar jag definitivt inte med.
Mycket prat om säljstart, rycka i uppförsbackarna, bli en vinnare, telefonkramp och gå på avslut.

Men ändå, mycket av det han tog upp kan man ta till sig i hela sitt liv och i alla yrken.
Framförallt detta med att göra varje dag till en bra dag (en pralin.. min reflektion!), att peppa sig själv trots att det går tungt, att sätta upp mål och att nå dem, tänka posititivt!

Och framför allt, skrota gnällhörnan, göra det man sagt och gör det nu! Tre saker som jag definitivt kan ta till mig.
För visst är det lätt att haka på "gnället", skjuta upp saker till imorgon och jobbiga grejer blir lätt surdegar som ligger.

Och det finns inga dåliga dagar, det är bara i ditt huvud.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så sant så!! Jag får veckobrev fr en livscoach vi anlitade på jobbet och det är ju så att det är hur vi väljer att tänka som påverkar vår upplevelse av livet.

2011-01-13 @ 21:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0