Snökoja

När jag var barn och vi lekte i snön så grävde vi snökojor eller byggde med klimpar så det blev fort och borgar som man hade snökrig ifrån. Möjligtvis blev de hem ibland där man lekte familj.

Imorse när jag går med den yngre till fritids ser jag de byggt med snöklimpar på skolgården. Säger till sonen:
- Oj, vad fint ny byggt, en borg eller ett fort!  (Visste inte riktigt vad de kallade det)

Sonen:
- Nej, det är en RESTAURANG!

Undrar om sonen haft något med idén om vad de skulle bygga...!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Mina barn har byggt alldeles för lite snöborgar. Överhuvudtaget leker de alldeles för lite utomhus vintertid. Skall de vara ute blir det mer arrangerat m skridskor o skidor osv. Minns att vi hade fina borgar med många rum i, med fängelsehålor m. Minns oxå att jag inte alltid fick komma in för mina föräldrar, nej ut mer er tills maten är klart osv.



2011-01-28 @ 21:10:45
Postat av: Päivi

Hehe! Men det är väl kul med lite annat än snöborgar :o) Brist på fantasi är det då inte :oD



Trevlig söndag till dig med!

(försökte skriva ett inlägg redan igår men min dator bestämde sig att sluta samarbeta på din sida...)

2011-01-30 @ 09:50:04
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Susanne

Haha, kanske en filial till Ishotellet?!

2011-01-31 @ 19:22:28
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0