Mera tvärtom

Ang mitt tidigare inlägg om att våga göra tvärtom så är vi nog lite av familjen tvärtom, inte som familjen Annorlunda på TV.

I fredags fyllde yngste sonen tio år och skulle få välja middag, han ville gå på restaurang och valde en av vår favoritrestauranger i stan (inte den jag trodde han skulle välja, jag var dessutom så inställd på att han skulle välja den jag trodde att jag höll på boka bord dit!).

När barnrfamiljer går på restaurang brukar barnen välja pizza och hamburgare och föräldrarna väljer en god köttbit med någon god form av potatis.
- Våra barn valde grillspett och oxfilé med potatisgratäng, min sambo valde en pizza och jag tog hamburgare!

När barnfamiljer äter på restaurang brukar föräldrarna äta upp barnens goda rester som man så dyrt betalar för.
- Våra barn åt upp pizzan sambon inte orkade och hamburgaren och bamsepommes frittes jag inte orkade!

Söndag förmiddag brukar barnen åka iväg på roliga aktiviteter och föräldrarna ägnar sig åt veckans hushållssysslor.
- Sambo for iväg för att åka skoter med en kompis och jag for iväg för att träna Zumba. Barnen blev hemma med order om att damma sängkläder och bädda rent i sin sängar!



Kommentarer
Postat av: Malin

hahahaha ja ni är lite tvärsom, gillade särskilt det sista stycket :)

2011-03-20 @ 22:22:26
Postat av: Susanne

Haha, gillade detta... helst det sista. Har inte riktigt lyckats att få till detta lika bra som ni...hmmm.



Svar: Jo, det är ju så förstås, två kompisar är borta och då får Sigrid och jag bli Svens kompisar istället, vilket inte är helt tråkigt :-)

2011-03-21 @ 19:22:12
URL: http://kandy.se
Postat av: Linnéa

hmmm... undra hur länge det dröjer tills vi kommer dit??? ser med spänning fram emot den dagen :-)

2011-03-21 @ 19:35:16
Postat av: Päivi

Fniss... kan verkligen säga att ni var i alla fall i dessa fall familjen tvärtom. Kul!

2011-03-21 @ 19:37:49
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Hahaha.. vilket underbart inlägg! :)

2011-03-22 @ 19:19:56
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Mimmi

SV: Tack för din kommentar och stöd ♥ Vi har det bra och Japan håller skenet uppe.

Hehe, det är ordning på barnen i familjen i alla fall, nu när ni inte uppför er och äter upp maten ;D

2011-03-23 @ 17:43:04
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0