På en höft

Fick problem med ena höften efter ett Zumbapass för flera veckor sen, det ville inte riktigt ge med sig.
Men för ett par veckor sen på ytterligare ett Zumbapass small det till i ryggen och höften blev betydligt bättre men inte helt bra.

På senare tid har jag känt att höftproblemet spridit sig till ryggen så idag fick jag tid till min kiropraktiker.

Började med lite massage som fortsatte med behandling på en del triggerpunkter. Sen blev det manipulation av ryggen, nacke och skuldror och ytterligare tiggerpunkter och dessa gjorde vansinnigt ont.

När de hittar dessa punkter brukar jag kunna fokusera på andningen för att ganska snabbt slappna av, men inte denna gång, jag höll krampaktigt tag i britsen och kunde för mitt liv inte hitta igen andningen.

Sen en genomgång där man ska lyfta hålla emot med benen och armar när hon drar.

I vissa övningar kunde jag inte hålla emot, så en flaska Aloe Vera juice nära kroppen och styrkan var tillbaka, bort med flaskan och ingen styrka, tillbaka med flaska osv.

Så nu har någon liten bakterie från sommarens grillmat och sallader bosatt sig i min tunntarm och tolvfingertarm.

En kur med två flaskor Aloe Vera juice är ordinationen, det ska således även hjälpa min höft.

Sist jag fick Aloe Vera juice ordinerad gick jag igång som värsta Duracellkaninen efter ett par dagar, kan ju hoppas på den effekten nu också.
Hm, då hade jag också problem med höften kom jag just på....


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken dundermedicin, hmm Myran har oxå problem m höften, ska tipsa henne!



Visst är det trist när kroppen racklar!

2011-10-07 @ 08:13:23
Postat av: Päivi

Hoppas du blir bra snart, i heeeela kroppen!



Ha det bäst!

2011-10-08 @ 22:38:35
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Susanne

Låter lite farligt det där med Zumba...

2011-10-09 @ 21:02:20
URL: http://kandy.se
Postat av: Carina

Men jösses!! Passar mig noga för Zumba efter vad du fått genomlida!



Låter lite hokus-pokus med kraft/ingen kraft med juicen intill kroppen. Har själv upplevt hur för mig okända punkter på kroppen tryckbelastas så man håller på att tuppa av och vips återställs kroppens funktioner. Hade själv magnesiumbrist i våras.

2011-10-11 @ 06:29:04
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Psst, Kicks har 20% på parfymer nu ifall du är sugen, den jag köpte är väldigt diskret i doften, törs inte säga om rabatten även gäller Eau de toilette, men du kan ju kolla upp det.

2011-10-12 @ 10:24:45
Postat av: Susanne

Hoppas du har piggat på dig!

2011-10-16 @ 10:05:32
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0