Säsongens investering

har sambon gjort i veckan.
Nu står den i förrådet, alldeles ny och blank, fin och gul som solen (gult är inte fult!)
Och solen måste lysa innan vi får använda den.



Vår första helt sprillans nya motorgräsklippare!

När vi köpte hus första gången köpte vi en ny gräsklippare, men utan motor, en sk "handjagare".
Sen bytte vi till oss en begagnad motorgräsklippare och nu har vi en sprillans ny.
Ingen supervärsting, ingen hutlöst dyr, inte megastor men den är ny och till våran lilla gräsmatta samt med tanke på hur (o)flitiga vi är på att klippa gräset så kommer den nog att rulla många år.

Kommentarer
Postat av: Malin

Helt rätt att köpa den nu, och säsong är det oxå snart, tiden går ju så extremt fort numera.



Vi har bara köpt en ny handjagare, jag tror att vi fått av mamma o pappa den motorgräsklippare vi har nu, maken tycker den är bökig o klumpig, men jag är ekonomisk o tycker den får duga tills den rasar ihop :)



Men så använder jag ju den inte...så.... jaja.



Trist att du är krasslig nu.

2011-10-27 @ 13:04:54
Postat av: Susanne

Vilket lyxåk :-)

2011-10-27 @ 17:57:51
URL: http://kandy.se
Postat av: Carina

Rätt att investera i sommarprylar nu på hösten! Själv "handjagar" jag med en 25-30 år gammal variant som tidigare använts i både lägenheten och i stugan. 1 ggr/v om sommaren. Tur att gräsmattan inte är större än vad den är.

2011-10-27 @ 18:33:34
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0