4 timmar...

...har ni någonsin ägnat fyra timmar på en gång åt att prova BHar???

Det gjorde jag igår!

Åkte med en kollega till en annan fd kollega på underklädesprovning, hur roligt kan det egentligen bli att prova underkläder?
Det var demonstration från PXC underwear, hemförsäljning typ Tupperware. Det bjöds på pastasallad, kladdkaka med grädde och hallon, kaffe och bubbel (Loka, fast man hade nog kunnat tro att vi tömt ett antal andra flaskor!)

En lektion i BHar, hur de ska sitta, de vanligaste felen när man köper utan hjälp, tvättråd, hur man sätter på den mm.
Jag var ju på en BH kväll i en butik i stan för några år sen så jag vet hyfsat bra hur de ska sitta, men det är aldrig fel att bli påminnd.
Att man ska tvätta i tvättpåse, inget sköljmedel och inte tvättmedel för vit tvätt (även om BHn är vit!) det visste jag! (Bäst i klassen?)
Nyheter för mig var hur man ska sätta på den och att lite ättika i tvättmaskinen är bra för microfibrerna och tar bort dålig lukt. (Tips även för svettiga träningskläder!)

Men sen ägnades tiden åt provning, många glada skratt och skämt, vilka inte alltid var rumsrena, men hallo, fyra kvinnor i sina bästa åldrar som står med bara överkroppar med endast någon BH på!!!! Kan inte bli annat än flams.
Och där fanns BHar för alla smaker och storlekar, modeller och färger, tillbehör och herrkalsonger(!).

Och naturligtvis handlade jag, har ju varit på väg och köpa BH sen i våras!
Det blev en BH med matchande trosa och ett BH linne som jag bara föll för.


Sorry, bilderna jag lånade från hemsidan blev inte större

Priserna då? Inte HM style utan i samma prisklass (eller något under) som om du handlar i en underklädesbutik på stan. Alltså helt OK! Men MYCKET roligare och trevligare än i en provhytt.

Jag tycker att alla "boobisar", oavsett storlek, form eller ålder förtjänar att bo snyggt och bra!
Och det borde vara varje mors skyldighet att se till att ens dotter i ung ålder får hjälp att prova ut rätt storlek på BH och lära sig att fråga om hjälp när man ska prova. För form och storlek ändras ju med ålder.
Jag har alltså gått omkring i över 20 år med fel BH storlek! Inte undra på att man har fobi mot att köpa BH.

Bästa med kvällen var ändå sällskapet!
En sån här underklädesprovning borde ju vara perfekt att ha för en blivande brud och ge henne de snygga underkläderna i present. Eller varför inte väninnan som fyller jämt?


Och sen tror jag att värdinnans granne kan ha haft behållning av kvällen, vi var i ett mysigt rum ovanpå garaget med stora fönster mot grannen.....


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar nej, det har jag inte! Har aldrig ägnat mycket engagemang i denna fråga. Har precis så jag klarar mig, köper billigt fr KappAhl.. Gör säkert massor av fel. Använder ialla fall tvättpåse och inget sköljmedel, sköljmedel anv jag bara till fleece. Men jag använder tvättmedel för vittvätt till mina vita, varför ska man inte ha det?

2011-09-07 @ 21:57:19
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja svarar

Det är för att det är inte vita i sig utan är färgade vita.

2011-09-07 @ 22:01:56
Postat av: Malin

OK, vad bra då ska jag ändra mig på den punkten, så kanske de håller sig fräschare längre :)

2011-09-08 @ 21:02:37
Postat av: Carina

Tack för tipsen. Kände inte till det om de vita.

Men hur man tar på sig en BH?!



Dina inköp ser fiiina ut. :)

småler med tanke på grannarna.



Då jag handtvättar mina BH:n blir det inget sköljmedel. Ett rätt i alla fall. ;)

2011-09-09 @ 06:50:29
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Carina, man ska inte handtvätta BHar...!;)

2011-09-09 @ 07:31:13
Postat av: Susanne

Vilken kul grej, förstår att det blev många skratt!

2011-09-09 @ 10:07:31
URL: http://kandy.se
Postat av: Annika

Tack själv Sonja för ditt sällskap! Vilken härlig blogg. Är det någon som du känner som borde få vara med på en BH-kväll hos mig så är det bara att säga till.Jag är den enda i Luleå som säljer(ska bara få in kollektionen) Sen har jag ju massagebänken...hm.Tack

2011-09-10 @ 08:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0