Semester - lätt när någon annan bestämmer

Andra lediga dagen hade jag tänkt hinna med lite måsten här hemma.

Vaknade tidigt och var upp en sväng (toa och ett glas vatten) men kände för att en liten stund i sängen vore skönt, en halv timme eller så.

Det blev TRE timmar, kliver upp alldeles mosig och förstår att idag blir inget gjort.

Efter den sena frukosten bestämde vi att det blir ingen lunch idag utan någon frukt kanske på em.

När jag försöker hitta lite självdisiplin och börja med något så vill den yngre sonen spela kort.
Självklart spelar vi kort Vänd tia, "Skelleftespelet"?, Black Jack blir det.

Sen uttalar sonen en önskan att gå på bio, men visst, går det någon film han vill se. Ut på nätet och kolla och vips har vi bokat in oss på Mästerkatten.

Jag är så glad att han fortfarande vill se barnfilm, jag är nämligen barnsligt förtjust i dessa animerade filmer. Men det är nog bara med mamma som han fortfarande ser den typen av filmer. Med kompisarna blir det nog lite mer tuffa filmer.

Så den uteblivna lunchen ersattes med popcorn och dryck.

Sen middag, hittade visst lite ork på bion för tre olika rätter lagade jag, men inte en trerätters middag.
Det blev Kålgryta, Hermans låda och en liten form Janssons frestelse. Allt jättemumsigt!

Och bara så där i förbifarten kom takläggaren och la om vårt tak medans jag kockade i köket. Så nu ska det väl inte läcka in i förrådet nå mer.

Dagens lilla chef uttryckte sen att lite ostbricka på kvällen vore väl gott....
Och visst var det gott med lite ostbricka och god salami framför TVn.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är så skönt att göra det man känner för för stunden, helt OK att fuska lite med maten ibland.



Att du sen tar igen matlagningen o lagar 3 rätter, det händer nog aldrig mig.



Jag som hoppades att matlagningsinspirationen skulle komma tillbaks efter 1 v all inclusive, men icke sa nicke :( kanske blir det bättre när man blir ledig iaf.



Jag har aldrig gillat vare sig tecknade eller animerade filmer, har varit en gång på bio med barnen och har aldrig sett deras filmer hemma heller. Det är ngt med min brist på fantasti tror jag.



Emma är mycket för film, men inte Arvid.



Hoppas du får en skön ledig dag idag!

2012-06-29 @ 07:07:54
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0